Az idei felvonulás történelmi jelentőségű volt, mivel ez volt az első alkalom, hogy Oroszországon kívül készült járművek is részt vehettek az ünnepségen. Az Iveco LMV (Light Multirole Vehicle ? könnyű, többcélú jármű), melyet az olasz hadseregben Lince, a britben pedig Panther néven ismernek, a könnyű, páncélozott járművek új generációját képviseli. Kialakítása a terepjárók agilitását ötvözi a páncélautók nyújtotta védelemmel, aminek köszönhetően számos hadsereg használja az LMV-t nemzetközi békefenntartó küldetéseihez.

Az LMV részvétele a vörös téri felvonuláson az Iveco Defence Vehicles és az Oboronservice, az orosz védelmi minisztérium felügyelete alatt álló cég 2011 júniusában kötött megállapodásnak köszönhető. A megállapodás értelmében a két vállalat ipari együttműködésbe fogott, melynek eredményeképpen elkészülhetett az LMV helyi igényeknek megfelelő, az orosz piacra specializált változata. Az első sorozat, mely 100 darab járműből áll, mostanra már meg is érkezett az orosz megrendelőhöz, aki a tervek szerint a későbbiekben évi 300-500 darabot vásárol majd.

Az LMV-t a bolsanói székhelyű Iveco Defence Vehicles kifinomult technológiák felhasználásával tervezte és gyártja, mely biztosítja a különösen kiemelkedő szállítási mobilitást, a megbízhatóságot és az aknák elleni védelmet. Ezeket a tulajdonságokat a tíz európai országnál hadrendben álló 3000 darab LMV által teljesített küldetések sikerei is igazolja.

Minden erőfeszítés, amit a gyártó a kabin belső terének biztonságossá tételéért tett, a személyzet védelmének maximalizálását szolgálja. Az LMV jól ellenáll a gyalogosok és a tankok ellen telepített aknáknak, valamint az útszéli bombatámadásoknak is. A karosszéria szerkezeti kialakítása elnyeli és elvezeti az energiát, míg az ülésekbe speciális csillapitórendszer került.

Az alapkivitel 7 tonnája csak katonai körökben számít könnyűnek

Az alapkivitel 7 tonnája csak katonai körökben számít könnyűnek

Az alapkivitel 7 tonnája csak katonai körökben számít könnyűnek

Az igen mozgékony és fürge LMV a legkülönlegesebb klímájú területeken is megállja a helyét, így akár + 49, vagy – 45 Celsius-fokban is bevetésre indulhat, szinte bármilyen domborzati körülmények között. Az alapjármű tömege 7000 kg, miközben 2300 kg hasznos teher szállítására képes. Az LMV üzemi- és költséghatékonysága, valamint könnyen karbantartható kialakítása alacsony költségek mellet segít a logisztikai feladatok sikeres végrehajtásában.