Két litván város harminc környezetbarát Solaris autóbuszt rendelt a lengyel gyártótól. Kaunas-ban, Litvánia második legnagyobb városában működő szolgáltató, a Kauno Autobusai a biogáz-üzemben látja a környezetkímélő működés kulcsát, ezért április végén 24 darab szóló Solaris Urbino 12 CNG kivitelű járművel egészítette ki flottáját.

Az észak-litván Panevežys-ben városi buszokat üzemeltető Panevežio Autobusu Parkas lett az első hibridbusz üzemeltető Litvániában a most megvásárolt 6 darab szóló Solaris Urbino 12 Hybriddel, melyet az Eaton párhuzamos, dízel-elektromos hibridrendszere hajt.

Ugyanilyen járművek alkotják az első finnországi Solaris megrendelést is, mivel a híres finn egyetemi város Tampere közlekedési cége a Tampereen Kaupunkiliikenne (TKL) is vásárolt két darabot a környezetbarát hibridbuszból a már meglévő 135 járműből álló flottájába. A megrendelést az új finn Solaris importőr, a Valmet Automotive hozta tető alá, akivel csupán két hónappal ezelőtt állapodott meg a Solaris a kereskedelmi együttműködés részleteiről.
A Temperébe érkező járművekben, a litvánhoz hasonlóan 44 kW-os villanymotor kapcsolódik az EEV normát teljesítő Cummins dízelmotorhoz, melyek egy hatsebességes, automatikus fokozatváltón és az ezzel egybeépített hibridvezérlőn keresztül mozgatják az autóbuszt. A lassítások alakalmával visszatöltött áramot a busz lítium-ion akkumulátoraiban tárolják, ami gyorsításkor a villanymotorok hajtását szolgálja. A 300000 lakosú városba, mely a legnagyobb a Helsinki régió után, ez év végéig megérkeznek az új lengyel autóbuszok.

Solaris Urbino 12 Hybrid

A Solaris Urbino 18 Hybrid szíve a Cummins dízerlmotor és az Eaton hibridrendszer

A Solaris Urbino 18 Hybrid szíve a Cummins dízerlmotor és az Eaton hibridrendszer

Szintén hibrid Solarisból rendelt hét darabot a svájci La Chaux-de-Fonds városának szolgáltatója, a Transports Régionaux Neuchâtelois is, ahova a csuklós 18 Hybridből kerül majd. A Svájcnak gyártott változatban 150 kW-os villanymotor segíti a 181 kW-os Cummins dízelegységet, mellyel 25 %-os gázolaj-megtakarítás is elérhető a hagyományos dízelüzemhez képest, miközben a károsanyag-kibocsájtás akár 78 %-kal is csökkenhet. La Chaux-de-Fonds 1000 méterrel a tenger szintje felett fekszik, a svájci Jura hegységben, és 2009-ben az UNESCO a világörökség részévé vált, mely cím megóvásában a Solaris Urbino 18 Hybridek is segítik majd. Megrendelésével La Chaux-de-Fonds a 23. lett a hibrid Solaris-t üzemeltető városok sorában.