Pont egy hete, június 5-én reggel egy Waberer’s-es magyar kamion a német A8-as autópályán München felé haladva az árokba borult. A 39 éves magyar sofőr és kísérője nem sérült meg, de a mentés idejére a fél autópályát le kellett zárni. A balesetről készült videóban jól látszik, hogy az autópálya és környezetének megóvása fontosabb, mint a jármű mozgásképességének megtartása, hisz ez utóbbinak már úgyis mindegy. Ezért aztán a tankból a gázolajat annak kilyukasztása után leszívták, az árut átpakolták, megemelés után a kamion aljáról a sarat lemosták és csak ezután engedték le az aszfaltcsíkra a balesetet szenvedett járművet.
Forrás: chiemgau24.de
Háromszázhatvan kamionsofőrt vesznek fel Szabolcsban és Borsodban (2012. március 23.)
A legalacsonyabb foglalkoztatottsági rátájú régiót célzó program keretében a Megyei Kormányhivatalok Munkaügyi Központjai által a Waberer?s International Zrt. szakembereivel közösen kiválasztott álláskeresők – központi forrásból finanszírozott – hivatásos nemzetközi gépjárművezető-képzésben részesülnek, majd a cég legmodernebb nehézgépjárműveivel végezhetnek szállítmányozást.
Magyarország egyik legkomolyabb problémája az alacsony foglalkoztatottság. Míg a gazdaságilag aktív rétegek több szegmensében a foglalkoztatottság szintje az uniós átlag közelében mozog, van néhány jól azonosítható gócpont, ahol lényegesen elmaradunk az unió átlagától. Ilyenek az 50 felettiek, a pályakezdők, a képzetlenek vagy a kisgyermeket nevelő fiatal nők. Emellett hatalmasak az országban a területi különbségek is.
A kormány érzékelve a problémát, ezeket a térségeket, és ezeket a társadalmi csoportokat célozva igyekszik különböző, jól célzott foglalkoztatási programokkal beavatkozni.
Ennek eredményeként, Czomba Sándor foglalkoztatásért felelős államtitkár ás Wáberer György elnök-vezérigazgató megállapodása alapján Borsod-Abaúj-Zemplén megyében 240, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 120 új munkahelyet hoz létre a Waberer?s International Zrt. szállítmányozási cég.
Az európai közúti fuvarozási piacon májusban jelennek meg az első borsodi és szabolcsi kamionsofőrök, akik eleinte a Waberer?s tapasztalt pilótáinak felügyeletével, majd később önállóan vezetik a legmodernebb, 24 tonnás, Euro5-ös, környezetbarát hajtóművekkel szerelt nehézgépjárműveket.
(Nemzetgazdasági Minisztérium, Foglalkoztatáspolitikáért Felelős Államtitkárság)
Forrás: kormany.hu