Minden porcikájában megújult az Isuzu D-Max. Külseje jóval modernebb, csinosabb lett, gigászi Isuzu logót kapott a hűtőrácsra, és persze a tér minden irányában kitágult - magyarul hosszabb, szélesebb, magasabb.
Megnőtt a tengelytávja is

Megnőtt a tengelytávja is

Megnőtt a tengelytávja is


Minden porcikájában megújult az Isuzu D-Max. Külseje jóval modernebb, csinosabb lett, gigászi Isuzu logót kapott a hűtőrácsra, és persze a tér minden irányában kitágult – magyarul hosszabb, szélesebb, magasabb. Emellett felfrissült a műszaki tartalom is, és nem utolsó sorban az új takarékosabbá is vált.

A márka itthon nem olyan régen indult, még élénken emlékszünk azokra a mondatokra, amikkel még Polar Mobilként megkezdték a japán pickup hazai forgalmazását. Azóta nagyot fordult a világ, a Saab szép csendben kimúlt, az Isuzu forgalmazással foglakozó cég pedig újból felvette a leánykori, Wallis nevet. Az Isuzu pedig mindenki örömére, egyre jobban fogy. Bár ők léptek be legutoljára a piacra, mára már egyáltalán nem ez a márka kullog az eladási listák végén.

235 milliméter lett az új D-MAx szabad hasmagassága

235 milliméter lett az új D-MAx szabad hasmagassága

235 milliméter lett az új D-MAx szabad hasmagassága


De nemcsak a külső lemezek környékén, hanem a ruha alatt is nagyot változott az Isuzu platós járgánya. A vázkeret hosszabb, szélesebb, erősebb lett, a korábbi 205mm-es hasmagasságot 235mm-re növelték, hosszabbak lettek a hátsó laprugók is, amelyek a tengely alól felköltöztek a tengely fölé. A futóműben pedig elöl csavarrugó váltotta a korábbi torziós darabot.

Hátsókerék-hajtásból 4×4-be menet közben – akár 100km/órás tempóig – bármikor átkapcsolható az autó, azonban a felező bekapcsolásához már meg kell vele állni. Rendes terepváltókar nincs benne, az extra funkciókat a konkurensekhez hasonlóan itt is forgókapcsolóval oldották meg.

Festményért defibrillátort

Tessék sok pénzért megvenni, a Vöröskereszt defibrillátort vesz a festményért kapott pénzből

Tessék sok pénzért megvenni, a Vöröskereszt defibrillátort vesz a festményért kapott pénzből

Tessék sok pénzért megvenni, a Vöröskereszt defibrillátort vesz a festményért kapott pénzből


Még a tesztvezetés előtt, éhgyomorra megcsodálhattunk egy Kerényi-gyanús festményt, amelyen egy sárga, előző generációs Isuzu volt látható, színes, szélesvásznú Kőváry Barna arcképpel kiegészítve. A képet maga a festőművész-kisasszony szabadította ki a zsírpapírból, és mesélt kicsit a mű keletkezéséről is.

A lényeg az, hogy aki úgy érzi, kell neki a kép, az némi készpénzért megkaparinthatja. De jobb lenne, ha sok pénzt adna érte, hiszen a festmény árát a Magyar Vöröskereszt defibrillátorok vásárlására és üzembe helyezésére fordítja. És az szép, nemes dolog.

A művészkisasszony kiszabadítja a hét műtárgyát

A művészkisasszony kiszabadítja a hét műtárgyát


Egyféle motor, kétféle váltó
2,5 literes, 160 lóerős a motor

2,5 literes, 160 lóerős a motor

2,5 literes, 160 lóerős a motor


Az Isuzu motorválasztéka egyáltalán nem zavarba ejtő, mindössze egyféle dízelmotorral kapható. A 2,5 literes turbódízel motor 163 lóerős 400Nm-es és csúcsnyomatékra képes, miközben részecskeszűrőjének hála az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normát is teljesíti. Alapból hatfokozatú kézi váltó csatlakozik a motorhoz, de ötfokozatú automatikus váltóval is rendelhető a D-Max.

Karosszériából szimpla és duplakabinos is elérhető, de az eladási adatok tanúsága szerint idehaza szinte kizárólag a duplakabinos változat fogy. Felszereltségi szint már több is van, az L, LS, LS Plus, közül lehet válogatni.

Utastere valóban sokat fejlődött, ízléses lett a műszerek rajza, kézre esik a váltó, jók az ülések is. Érdekesre sikerült a hőmérséklet-szabályzó kerek kijelzője, de különösebb baj nincs vele. A rádió hangerőszabályzója, vélhetően a jobbkormányos alapkivitel miatt a vezetőtől távol került. A biztonságról széria elektronikus menetstabilizáló, kipörgés-gátló és hat darab légzsák gondoskodik.

Platójára könnyen feldobható egy szabályos raklap, de sajnos a rögzítéshez már szinte semmi segítséget nem ad a D-Max. Mindössze négy aprócska fül lapít a plató mélyén, amihez ki lehetne kötni az akár egy tonnás rakományt. Ezen volna mit javítani.

Menet közben a hatfokozatú váltó kézre esik, könnyű vele a váltás, de a hatodik elég hosszúra sikerült. Szinte csak autópályán érdemes ezt kapcsolni, de ott nagyon jól jön, hogy száguldás közben csak alacsony fordulaton morog a motor.

Teherautótól kifejezetten szép ez a belső

Teherautótól kifejezetten szép ez a belső

Teherautótól kifejezetten szép ez a belső


Nagyon büszke rá a gyártó, hogy ők az egyetlen olyan picup gyártók, akik amúgy teherautók gyártásával keresik a kenyerüket. Kérdés, ez mennyire érdekli a vásárlókat, de szerintem az emberek nagy része önkéntelenül is tartósabbnak tart egy teherautónak tervezett járművet, mint a személyautókat.

Terepen sem mozog rosszul a D-Max, bár a platós 4×4-esek nem is igazán kemény terepre szánt járművek. A komoly, 235mm-es hasmagasság azért ilyenkor nem jön rosszul, de az elöl 30, hátul 22,7 fokos terepszög, illetve a 49 fokos oldaldőlés sem rossz eredmény.

Tudta-e Ön rovatunk következik:

Tudja mit jelent az Isuzu szó? A sajtóanyag szerint „50 csengő”-t. És hogy ki szállította a Hummer H1-be a dízelmotort? Igen, az Isuzu.

Végül pedig itt az árlista:

 Karosszéria vált.  Szimpla kabin/alváz  Szimpla kabin Dupla kabin  Dupla kabin Dupla kabin  Dupla kabin 
 Váltó  M6  M6  M6  M6  M6  AT5
 Ülések száma  2  2  5  5  5  5
 Bruttó ár (forint)  6 210 300  6 337 300  7 099 300  7 734 300  8 242 300  8 750 300