A megállapodás a Daimler AG, a Mitsubishi Fuso 89,29 %-os tulajdonosa és a Nissan, a Renault-Nissan csoport tagja között jött létre, a korábban megkötött Daimler-Renault-Nissan partnerségre alapozva. A most aláírt szándéknyilatkozat az 5 tonna össztömeg fölötti Mitsubishi Fuso Cantert és az 5 tonna alatti Nissan Atlas F24-et, a Cabstar nagytestvérét érinti.
– A Daimler AG és Nissan-Renault között ma létrejött megállapodás meghatározza stratégiai együttműködésünk kereteit. A típuscserével még nagyobb választási lehetőséget adhatunk vásárlóinknak, ami hozzájárul a FUSO 2015 nevű növekedési stratégiánk teljesítéséhez, melynek célja, hogy tovább növelje vevőink elégedettségét azáltal, hogy a megfelelő terméket, megbízható szolgáltatásokat és értékesítést kínáljuk számukra – mondta el Albert Kirchmann, a Fuso elnöke.
A két vállalatcsoport megállapodásának célja, hogy egymás szakértelmét kihasználva tovább erősítsék könnyű haszonjárművek terén elért pozícióikat a méretgazdaságosság révén. A kölcsönös járműcsere segít alacsonyan tartani a gyártási és fejlesztési költségeket, így mindkét félnél tovább javulhat a hatékonyság és a termelékenység. Az 5 tonnás Fuso Canter Nissanhoz kerülésének és az 5 tonna alatti Atlas F24 Fuso-vá válásának részleteit egy későbbi időpontban megkötött, pontos megállapodás rögzíti majd.
A Fuso 2011-ben 147 700 darab járművet értékesített világszerte, beleértve a könnyű, közepes és nehéz tehergépjárműveket, valamint az autóbuszokat is.