A svédországi Gotland szigeten lévő Visby városában rendezett Almadalen héten (Almedalsveckan) a Scania és a Siemens bemutatott egy különleges, elektromos meghajtású teherautót. Ehhez hasonló kamionok állnak hamarosan munkába a bánya és a vasútállomás között, ahol éjjel-nappal hordják majd a vasércet, hogy azután a Malmbanan vasércvonalon, vasúton szállítsák azt tovább az észak-norvégiai, atlanti-óceáni kikötőbe. A közelmúltban a svéd közlekedési hatóság, a Trafikverket egy tanulmánya kifejtette, hogy a felsővezetékeken, vagy útba fektetett síneken keresztül meghajtott elektromos kamionok használata egy valós hajtási alternatíva lehet ezen a szakaszon.
-Az elektromos kamion fejlesztését lépésről lépésre végeztük – mondta el Johan Lindström, az NBB hibridrendszer-fejlesztéseinek vezető mérnöke. – Ebben a projektben is olyan elektromos hajtóművet használunk, melyet egyéb hibridprojektjeinkhez fejlesztettünk, de a megszokottnál jóval nagyobb elektromotort kellet a hajtásláncba integrálnunk ahhoz, hogy a rendszernek képes legyen tisztán elektromos árammal mozgatni a 90 tonnás teherbírású ércszállító kamionokat -tette hozzá Lindström úr.
A Siemens Berlin mellett épített egy 4 km hosszú tesztpályát, ahol beigazolódott, hogy a megfelelő felsővezetékek megépítése egyáltalán nem kihívás, ezzel szemben a rendszer kialakítása komoly fejlesztéseket igényelt azért, hogy lehetővé tegyék a teherautó gyors le- és felkapcsolódását a kábelekhez, például egy előzés közben, amikor a vezetékek alól kihajtva egy rövid ideig ismét dízelmotorral kell biztosítani a kamion hajtását.
A svéd közlekedési hatóság azt javasolta, hogy első lépésben a 150 km-es vasércút egy 12 km-es szakaszán építsék ki a hálózatot, ahol tapasztalatokat szerezhetnek és folyamatosan továbbfejleszthetik a rendszert, melynek működési elvét az itt látható, Siemens által publikált videó szemléletesen bemutatja.