Nincs egyetlen üdvözítő módszer, ami megoldást kínálna a városi áruszállítás legnagyobb kihívásaira.  Ahogy Heinz-Jürgen Löw az elektromos Midlum bemutatásakor fogalmazott: „Küld a megfelelő járművet, megfelelő meghajtással, a megfelelő helyre, megfelelő időben!”. Ezen kihívás megoldása magában foglalja a szállítási rendszerek optimális szervezését éppúgy, mint a járművek műszaki fejlesztését és a kapcsolódó szolgáltatások javítását. A Nestlé Switzerland és a Renault Trucks közös erőfeszítése lehetővé teszi, hogy megvizsgálják és hitelesítsék az akkumulátorok legújabb generációját, optimalizálják az érintett alkatrészeket és megtalálják a legkedvezőbb kompromisszumokat, mielőtt egy ilyen jármű fejlesztése a megvalósítás egy újabb szakaszába léphetne.

Eugenio Simoni, a Nestlé Switzerland ügyvezető igazgatója kihangsúlyozta, hogy a két jármű „csendes és károsanyag-mentes” üzeme „egy új mérföldkő az ellátási láncban”. Ez lehetővé teszi, hogy a Frisco logisztikai csapata még inkább megközelíthesse 2012-es CO2 csökkentési tervét, amit eddig leginkább a szállítások ütemezésére és a sofőrök gazdaságos vezetési stílusára alapozott. Ezután azonban a zöld áramot is be kell vonni az egyenletbe, amit a Romande Energy energiaszolgáltatóval kötött megállapodás is elősegít, melynek értelmében év végéig a Nestlé több ezer négyzetméter felületen telepít napelemeket számos, Vevey-ben és Tour-de-Peliz-ben található adminisztrációs épületre, ami elegendő energiát biztosít harminc elektromos jármű egész évi közlekedésére. A megtermelt villamos energia bekerül a Romande Energy hálózatába, amivel hozzájárul a megújuló energiaforrások hatékonyabb használatához a régióban.

A Frisco csapatának rendelkezésére bocsátott két jármű képes lesz három tonna jégkrém és mélyhűtött áru szállítására, amivel 30-50 értékesítési helyet szolgálhat ki minden nap a telephely 60-100 km-es körzetében. Az első elektromos Renault Midlum már ebben a hónapban megkezdi munkáját Zürichben, míg a második szeptemberben csatlakozik a csapathoz Lausanne területén.

Renault Midlum Clean Tech Electric

Renault Midlum Clean Tech Electric

Renault Midlum Clean Tech Electric

Különösen otthonosan mozognak a városi környezetben ezek a 13 tonna össztömegű elektromos teherautók, hátukon a szintén tisztán árammal működő hűtős felépítményeikkel. Helyben egyáltalán nem történik károsanyag-kibocsájtás, miközben szinte némán suhannak egyik bolttól a másikig a villanykamionok. A Midlum villanymotorjának névleges teljesítménye 103 kW, amivel a jármű végsebessége 90 km/h lehet, miközben a fékezési energiát is képes visszatermelni a két lítium-ion akkumulátorba. Az akkumulátorok teljes kapacitása 170 kWh, amivel 140 km-es hatótávolság érhető el, lemerülés után pedig nyolc óra a töltési időre van szükségük egy teljesen szabványos aljzatra csatlakozva.
Renault Midlum Clean Tech Electric

Renault Midlum Clean Tech Electric

Ezek a kísérleti járműtípusok egyelőre azonban nem kerülnek a kereskedésekbe, mivel Renault Trucks folyamatban lévő kutatásainak részét képezik, melyek a különböző megoldások valós körülmények közti tesztelésére koncentrálnak, amivel a városi áruszállítás kihívásait szem előtt tartva a Renault Trucks szeretne egy globális megoldást kifejleszteni. Először is az optimalizált, belsőégésű motorokkal hajtott járművek egész sorát szeretné kínálni ügyfeleinek, melyek munkájuk során a lehető legkevesebb üzemanyag felhasználásával képesek szolgálni az elvárt energiahatékonysági mutatók teljesítését.
Renault Midlum Clean Tech Electric

Renault Midlum Clean Tech Electric

Ezen túlmenően megpróbálnak alternatív megoldásokat nyújtani a dízelüzemmel szemben, így az ilyen alternatív technikát képviselő járművek, a környezeti kihívásoknak megfelelve megkaphatják a Clean Tech cimkét. Ilyen jármű például a Renault Trucks kínálatában a Maxity Electric, a Premium Distribution Hybrid és a Premium Distribution CNG. A Renault Trucks igyekszik a jövőt szolgálni, például a járművezetők okostelefonjára fejlesztett programokkal, valamint a többi járműipari szereplővel történő együttműködéssel is, hogy kísérleti projektjeivel javítsa a közúti áruszállítás hatékonyságát. Más szóval, hogy a Renault Trucks valóban megtegyen minden erőfeszítést azért, hogy a megfelelő járművet, megfelelő meghajtással, a megfelelő helyre, megfelelő időben küldhessen.