A Porsche Hungaria Volkswagen Haszonjárművek részlege kitett magáért. Bár a Szomszédok Dénes bácsija már húsz éve megmondta, hogy vadászni nem az autó ablakából kell, hanem hajnali séta után egy fából épült vadles magaslatán megbújva, mégis a vadászatot szakmaként gyakorlóknak gyakran kell nagy távokat járművel megtenniük, miközben sokféle akadállyal találkozhatnak az erdőket, mezőket átszelő utakon. A magyar Volkswagen csapat erre a célra alakított át a Hunter fantázianevű Amarokot, ráadásul úgy, hogy mégse az ablakban lógva kelljen a vadra várni, hanem a platón kialakított kétüléses, nyitott vadlesről figyelhessék a környéket azok a vadászok, akik megengedhetik maguknak a német márka magyar vadászautójának luxusát.
Adatlap
Volkswagen Amarok Hunter
Motor | 1968 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény | 163 LE |
Nyomaték | 400 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 11,1 sec |
Végsebesség | 181 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 8,4 l / 100 km |
Mert luxus van bőven, már ami a vadászkellékeket illeti. A felfüggesztéseket az ausztrál Old Man Emu futóműszettjével módosították, melynek révén az Amarok Hunter 30 mm-rel magasabb lett, miközben rugóútjai is 45 mm-rel növekedtek. A Volkswagen acél keréktárcsákra Yokohama Geolander G01 MT mintás abroncsok kerültek, az autó teljes védelméről pedig négyszekciós, 8 mm vastag duralumínium haspáncél-rendszer gondoskodik, mely az orr részt, az osztóművet, valamint a víz-és üzemanyagtartályokat védi. A hátsó differenciálművet ezen felül külön 5 mm-es húzott acéllemez óvja.
A jármű aljára egy 60 literes víztartály is került, ami egy szivattyú révén biztosítja az alapvető higiéniás feltételeket megteremtő víz megfelelő nyomását, kézmosáshoz és speciális gyorscsatlakozókon keresztül zuhanyzáshoz is. Az Amarok Hunter lökhárítóit elől-hátul aláfutásgátlókkal, míg oldalt felakadástól védő küszöbökkel látták el, melyek könnyű, de mégis nagyszilárdságú króm-molibdén ötvözetű csövekből készültek. A saját maga és más jármű mentésére szolgáló WARN Tabor 9K csörlőt ügyesen integrálták az első lökhárító alá, így aki nem figyel, észre sem veszi, hogy a Volkswagen embléma alatt egy ilyen ügyes szerkezet lett elrejtve. A rádió-távirányítással működő csörlő, hagyományos drót helyett kevlár kötélzetet kapott.
A plató két ülésének magassága három fokozatban állítható, szükség esetén pedig a rugós rögzítésnek köszönhetően pillantok alatt leemelhető a platóról. A könnyebb le és felszállást a plató lehajtható hátfalára szerelt kétfokú, lehajtható létra segíti. A csúszásgátló felülettel ellátott lajtorja kiegészítéseként egy felhajtható kapaszkodót is szereltek a plató végébe, melynek peremén végigfutó csőkonzolára a vadfelhúzó rámpa is felakasztható.
A kényelmi berendezések sorát a LED technológiás fényforrások teszik teljessé, a körbelátás hátul egy, oldalt két fényszóró biztosítja, míg elöl két extra távolsági fényszóró kapott helyet.
Az Amarok Huntert kétliteres 163 lóerős, biturbós motor mozgatja, melynek maximális forgatónyomatéka 400 Nm, ami elegendő tartalékot biztosít a legnehezebb terepviszonyokhoz is.