Utaztunk és beszélgettünk a Budapesten tesztüzemben közlekedő kínai villanybuszon, ahol utastársainkkal együtt csodálkoztunk rá a kínai busztervezők különös gondolatvilágára.
Utaztunk és beszélgettünk a Budapesten tesztüzemben közlekedő kínai villanybuszon, ahol utastársainkkal együtt csodálkoztunk rá a kínai busztervezők különös gondolatvilágára.
Fotó megosztása:
Lehet, hogy Kínában tudtak a BKK bugyikék terveiről?
Lehet, hogy Kínában tudtak a BKK bugyikék terveiről?
Fotó megosztása:
A legelső ajtószárny gyakorlatilag felesleges
A legelső ajtószárny gyakorlatilag felesleges
Fotó megosztása:
A King Longokból már ismert márkaidentitás-napellenző
A King Longokból már ismert márkaidentitás-napellenző
Fotó megosztása:
Tükröződésmentes felületek a műszerfalon
Tükröződésmentes felületek a műszerfalon
Fotó megosztása:
Ha így áll a kormány, még a kilométeróra is látszik
Ha így áll a kormány, még a kilométeróra is látszik
Fotó megosztása:
Az utastér legszűkebb pontja szeparálja a sofőrt
Az utastér legszűkebb pontja szeparálja a sofőrt
Fotó megosztása:
Ülések mindkét oldalon egy sorban elhelyezve
Ülések mindkét oldalon egy sorban elhelyezve
Fotó megosztása:
Bőven van mibe kapaszkodni
Bőven van mibe kapaszkodni
Fotó megosztása:
Csüngő kapaszkodóból nincs hiány
Csüngő kapaszkodóból nincs hiány
Fotó megosztása:
Egy babakocsinak elegendő hely van a kerekesszékeseknek fenntartott területen, azonban könnyen előfordulhat, hogy kettőnek kell osztoznia a placcon
Egy babakocsinak elegendő hely van a kerekesszékeseknek fenntartott területen, azonban könnyen előfordulhat, hogy kettőnek kell osztoznia a placcon
Fotó megosztása:
A gyengébb eladási számok miatt a kínai BYD járműgyártó átlagosan 14 %-kal csökkenti dolgozóinak fizetését és egyéb juttatásait, amivel 90 %-os profitveszteségét is igyekszik ellensúlyozni.
A gyengébb eladási számok miatt a kínai BYD járműgyártó átlagosan 14 %-kal csökkenti dolgozóinak fizetését és egyéb juttatásait, amivel 90 %-os profitveszteségét is igyekszik ellensúlyozni.
Fotó megosztása:
Ne érintsd!
Ne érintsd!
Fotó megosztása:
Friss levegő direkt módon
Friss levegő direkt módon
Fotó megosztása:
Az ülések könnyen tisztíthatók és jó szigetelők
Az ülések könnyen tisztíthatók és jó szigetelők
Fotó megosztása:
Egy villanybusz is szennyezheti a levegőt, igaz, nem lokálisan
Egy villanybusz is szennyezheti a levegőt, igaz, nem lokálisan
Fotó megosztása:
A matrica mögött egy hatalmas szekrény terpeszkedik
A matrica mögött egy hatalmas szekrény terpeszkedik
Fotó megosztása:
Könnyen kitalálható, honnan érkezett
Könnyen kitalálható, honnan érkezett
Fotó megosztása:
A távolság mindent megszépít
A távolság mindent megszépít
Fotó megosztása:
Ez most az eleje vagy a hátulja?
Ez most az eleje vagy a hátulja?
Fotó megosztása:
A gyengébb eladási számok miatt a kínai BYD járműgyártó átlagosan 14 %-kal csökkenti dolgozóinak fizetését és egyéb juttatásait, amivel 90 %-os profitveszteségét is igyekszik ellensúlyozni.
A BYD kínai autógyártó átmenetileg négy hónap időtartamra 15 és 33 % között csökkenti a dolgozói búnuszok kifizetését idén június és szeptember között, ami átlagosan 14 %-os bércsökkentést jelent, mondta el egy a gyártóhoz közel álló forrás a helyi Capital Week magazinnak. A döntés várhatóan 240 millió jüan, azaz 8,6 milliárd forint megtakarítást hoz a gyártónak, mely 2011-ben 6,9 milliárd jüan, azaz közel 250 milliárd forintot fizetett ki alkalmazottainak, miközben adózás utáni nyeresége 1,4 milliárd jüan volt.
A BYD tőzsdei információi alapján a 2011-es pénzügyi évre 45 %-os bevételcsökkenést és 70 %-os nyereségcsökkenést jelentettek a sencseni értékpapír piacon. 2012 első negyedévében azonban még megrázóbb visszaesés következett be, mivel a profit 90 %-os esést mutatott az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest, így összesen 27 millió jüant, azaz alig egy milliárd forintot könyvelhettek el, miközben az eladott járművek száma 8 %-kal, 110 ezerre esett vissza. Idén tavasszal sem mutatkozott javulás, mivel május végéig is csupán 176 796 darab járművet sikerült értékesíteni, ami 12 %-os visszaesést jelent a nagy-britanniai piacelemző, az LMC Automotive beszámolói szerint.
– Az egész autóipar nehéz időket él, nem csak a BYD-re jellemző a visszaesés – mondta el a magazin forrása, hozzátéve, hogy eközben nem csak az eladások, hanem a kínai márka részesedése is csökken a hazai piacon, mivel májusban 40,3 %-os, azaz az előző évinél 3,3 %-kal kisebb szelet jutott csak a BYD-nek.
A sencseni székhelyű BYD-ben, mely mobiltelefonok és újratölthető akkumulátorok gyártásával is foglalkozik, Warren Buffet üzletember, a világ egyik leggazdagabb embere is érdekelt a járműgyártó 10 %-át tulajdonló Berkshire Hathaway-en keresztül.