A bécsi közlekedési vállalat az immár hét éve beszerzett, gázosított benzinmotorral és automata váltóval működő, Volkswagen Transporter alapú Kutsenits City IV midibuszokkal kiszolgált 2A és 3A vonalakon tervezett járműújítás miatt döntött a tisztán elektromos meghajtású olasz midibuszok mellett, mivel a belvároson át közlekedő vonalakon szigorúan csak alacsony helyi károsanyag-kibocsátással rendelkező járművek üzemelhetnek. A háromtengelyes City IV 17 ülő- és 10 állóhelyével szemben a Rampini által gyártott Alé midibusz elektromos, EL jelű változata csupán 9 ülőhellyel, ellenben 33 állóhellyel rendelkezik, valamint a City IV-hez hasonlón egy kerekesszék elhelyezésére alkalmas.
A hajtásrendszer cseréje miatt azonban nem csak a telephelyi töltés lehetőségét kell kialakítania a közlekedési vállalatnak, hanem a buszok végállomásán is lehetővé kell tenni az akkumulátorok töltését, mivel ezzel jelentősen csökkenthető azok mennyisége és tömege. Az éjszakai teljes töltés után a végállomásokon tartózkodva egy gomb megnyomásával áramszedők emelkednek a busz tetejéről a magasba, ahol az erre a célra kialakított felsővezetékről töltődhetnek a jármű akkumulátorai. A végállomási gyorstöltésre 15 perc elegendő, ezzel mindig megfelelő mennyiségű elektromos áram állhat az autóbusz hajtásának és segédberendezéseinek rendelkezésére a Burg szűk utcáin közlekedve.
Műszaki adatok Rampini Alé EL |
|
---|---|
Megengedett össztömeg | 11800 kg |
Hosszúság | 7720 mm |
Szélesség | 2200 mm |
Magasság | 3050 mm |
Tengelytáv | 3675 mm |
Hátsó túlnyúlás | 2345 mm |
Maximális sebesség | > 62 km/h |
Ülőhelyek száma (járművezető nélkül) | 9 |
Állóhelyek száma | 33 |
Kerekesszékes férőhelyek száma | 1 |
Egy töltéssel megtehető távolság (városi üzemben) | 130-150 km |
Akkumulátorok típusa | Lítium-ion (vasfoszfát katóddal) |
Akkumulátorok kapacitása | 180 kWh |
Motor gyártója | Siemens |
Motor teljesítménye | 85/150 kW |
Inverter típusa | Siemens, DC-DC / IGBT MONO |
Akkumulátorok töltési ideje | minimum 2 óra |
Forrás: Rampini, Austrian Times