Július 8-án jelent meg a cikkünk a sofőrtársadalomba történő beilleszkedéshez szükséges alapvető fogalmak magyarázatáról, melyben a következő bekezdés szerepelt.
Ajtófék – parkfék – megállófék
Az ajtófék nem az ajtót fékezi, hanem nyitott ajtó mellett, elektronikus vezérléssel, változó nyomással (az Ikarusoknál 2,5 barral) működteti valamely tengely vagy tengelyek fékeit. Az ajtófék csak az ajtók becsukódása után oldódik vagy oldható. A régebbi buszoknál, például az Ikarusoknál ilyenkor azonnal ki is kapcsol, tehát az autóbusz könnyen megindulhat, aminek eredményeképp sok baleset történt az elmúlt időben úgy, hogy a jármű rögzítettnek tűnt, miközben az első ajtaja nyitva volt, a sofőr pedig nem húzta be a kéziféket, más nevén rögzítő féket, majd leszállt az autóbuszról. Ezzel egész addig nem is volt baj, amíg le nem hajolt a lökhárítóhoz, hogy az ott lévő gombokkal becsukja maga után az ajtót, amivel rögtön ki is oldotta az eddig a járművet tartó ajtóféket. Ekkor a gondatlanság fokától függően vagy csak az út lejtése hatására, vagy a sebességben hagyott automataváltón keresztül, a motor rásegítésével általában meg is indult az autóbusz. Egy mozgó busz lökhárítója alá nyúlva pedig ilyenkor már nemigen lehet visszanyitni az ajtókat, hogy a fék újra bekapcsolódhasson. Sok baleset kialakulás közben ezt a mutatványt a hibázó járművezetők mégis megpróbálták végrehajtani, majd a busz alá vagy elé kerülve szenvedtek sérüléseket.
Sajnos a Vezess.hu King of the Road haszonjármű rovata orosz nyelven még nem olvasható, ezért nem hibáztathatjuk a videón látható buszsofőrt a tudatlansága miatt. Vagyis mégis, mivel ő elvileg már beilleszkedett a sofőrtársadalomba, csak lehet, hogy néhány bekezdést még át kellene ismételni az anyagból.