Az új távoli diagnosztikai lehetőség a járművekbe épített Telematics Gateway (TGW) szoftver legújabb verziójától lesz elérhető. Ez lehetővé teszi majd a javítóbázisoknak, hogy folyamatosan nyomon kövessék a jármű kondícióját és műszaki állapotát, valamint, hogy a vezérlőegységek hibakódjait GSM-hálózaton keresztül, távolról is kiolvashassák. Az új rendszer biztosítja a Volvo szerviztechnikusainak, hogy menet közben ellenőrizzék a jármű futásteljesítményét és a különböző alkatrészek elhasználódását, aminek köszönhetően, járműre szabott módon tudják ütemezni a következő szervizlátogatás várható időpontját.
A szervizlátogatások pontos ütemezése igen fontos lehet. Amikor a kamion az eredetileg tervezettől jelentősen eltérő feladatokat lát el, a karbantartások túl sűrűn, vagy túl ritkán követhetik egymást. Ezzel szemben, a távoli kapcsolat segítségével a szerviz, a kamion aktuális állapotát figyelembe véve, a fuvarfeladatokhoz igazítva módosíthatja a szervizintervallumok hosszát.– Nehéz minden paraméter tökéletesen figyelembe venni. Ha a jármű az átlagosnál nehezebb feladatokat lát el, lesznek alkatrészei, amik hamarabb elhasználódnak, míg ha kíméletesebb fuvarokba küldik, sok tartalék maradhat egy-egy egységben, amikor elérkezik a karbantartás eredetileg tervezett ideje. Ez eddig komoly bizonytalansági tényezőt jelentett a fuvarozóknak – tette hozzá Christian Gustavsson.
Például, amennyiben a kamion fékbetétjei idő előtt elkopnának, arról a szerviz is azonnal értesítést kap, melynek eredményeképp a cserére megfelelően fel lehet készülni, így az nem veszélyeztet egy következő, hosszútávú fuvarfeladatot. A rendszer használatával tehát mindenki jól jár, mivel sem a fuvarvállalatnak, sem a szervizállomásnak nem jó, ha a tervezett ütemezésen kívül kell a járművön karbantartást végezni.