Hol a határ, amikor egy kisáruszállító még családi célokra is használható, amikor még a lakótelepi parkolókban, az otthoni garázsban és a plázák mélyén is kényelmesen elfér, miközben funkcióját sem veszíti azáltal, hogy túl rövid, túl keskeny, vagy túl alacsony karosszériával készül.
Amíg az embernek nincs családja, nem is sejti, milyen nehézségekkel találhatja szemben magát, amikor áruszállítói munkát vállal egy B kategóriás jogosítvánnyal vezethető puttonyossal. Amíg csak esténként viszi moziba barátnőjét a céges furgonnal, esetleg barátaival hármasban ugranak le valamelyik fesztiválra, addig fel sem merül, hogy a három, azaz két és fél ülés akár kevés is lehet, hisz a középső helyre kárhoztatott, a baráti hierarchiában aznap legalulra került utas térdét könnyű odébb lökni, amikor a negyedik fokozatot szeretnénk kapcsolni, kettesben pedig akár jól is jöhet a váltóbot combközeli kialakítása. Később azonban, amikor már volt barátnőnket feleségnek hívjuk és barátaink is inkább családjuk békéjét óvják, minthogy lemezes raktérben pihenjék ki hosszú fesztiváli esték fáradalmait, akkor rájövünk, hogy mindennapi életünk egyre több helyet igényel.
Peugeot Partner a híd lebombázása óta szegedi összeköttetés nélkül maradt újszegedi vasútállomáson
Peugeot Partner a híd lebombázása óta szegedi összeköttetés nélkül maradt újszegedi vasútállomáson
Fotó megosztása:
Napi két vonatpár indul és érkezik erre az állomásra
Napi két vonatpár indul és érkezik erre az állomásra
Fotó megosztása:
Ahova ráadásul eljutni sem könnyű
Ahova ráadásul eljutni sem könnyű
Fotó megosztása:
A trolivégállomástól még 3-5 perc séta
A trolivégállomástól még 3-5 perc séta
Fotó megosztása:
A Partner eleje a megváltozott emblémához igazodva átalakult
A Partner eleje a megváltozott emblémához igazodva átalakult
Fotó megosztása:
A dobozosban nincs nappali menetfény
A dobozosban nincs nappali menetfény
Fotó megosztása:
Eltűntek az oroszlán körüli krómcsíkok is
Eltűntek az oroszlán körüli krómcsíkok is
Fotó megosztása:
Az orrész lemezének mélyedésével küzdenek majd a karosszériások
Az orrész lemezének mélyedésével küzdenek majd a karosszériások
Fotó megosztása:
Innen nézve nem gondolnánk, hogy két raklap elfér benne
Innen nézve nem gondolnánk, hogy két raklap elfér benne
Fotó megosztása:
Elsőre az sem hihető, hogy keresztben is befér itt a szabványos paletta
Elsőre az sem hihető, hogy keresztben is befér itt a szabványos paletta
Fotó megosztása:
A tolatóradar nem csak a távolságot, hanem grafikusan a közeledő tárgy irányát is megjeleníti
A tolatóradar nem csak a távolságot, hanem grafikusan a közeledő tárgy irányát is megjeleníti
Fotó megosztása:
A baloldali tolóajtó nagyon hasznos extra
A baloldali tolóajtó nagyon hasznos extra
Fotó megosztása:
Ha nem lógna be ennyire a raktérelválasztó, akár át is ugorhatnánk rajta
Ha nem lógna be ennyire a raktérelválasztó, akár át is ugorhatnánk rajta
Fotó megosztása:
A raktérben hagyott holmikat érdemes a rácshoz közel tenni, hogy szemből se látszódjon
A raktérben hagyott holmikat érdemes a rácshoz közel tenni, hogy szemből se látszódjon
Fotó megosztása:
Dupla hátsó és dupla tolóajtó: alig van oldalfal, ami nem mozdul
Dupla hátsó és dupla tolóajtó: alig van oldalfal, ami nem mozdul
Fotó megosztása:
A plafonon raktérvilágítás, a műanyag peremen 12 voltos csatlakozó
A plafonon raktérvilágítás, a műanyag peremen 12 voltos csatlakozó
Fotó megosztása:
Sötétebbek lett a hátsó lámpák pirosa
Sötétebbek lett a hátsó lámpák pirosa
Fotó megosztása:
Méretes flexicsőben közlekedik a központizár vezérlése
Méretes flexicsőben közlekedik a központizár vezérlése
Fotó megosztása:
Madzag meghúzásával dönthető az utasülés háttámlája
Madzag meghúzásával dönthető az utasülés háttámlája
Fotó megosztása:
Könnyen tisztítható, de sérülékeny a padló burkolata
Könnyen tisztítható, de sérülékeny a padló burkolata
Fotó megosztása:
Kis sárga retesszel rögzíthető a baloldali ajtószárny, amikor a jobb nyitva marad
Kis sárga retesszel rögzíthető a baloldali ajtószárny, amikor a jobb nyitva marad
Fotó megosztása:
A hátsó ajtó zsanérja derékszögig nyílik
A hátsó ajtó zsanérja derékszögig nyílik
Fotó megosztása:
A kasztni rövidsége miatt vissza sehogy sem hajtható
A kasztni rövidsége miatt vissza sehogy sem hajtható
Fotó megosztása:
Kiakasztva azonban 180 fokig nyitható
Kiakasztva azonban 180 fokig nyitható
Fotó megosztása:
Elől a gyerek, hátul a babakocsi
Elől a gyerek, hátul a babakocsi
Fotó megosztása:
Üresben pont elfér a váltókar a hordozó mellett
Üresben pont elfér a váltókar a hordozó mellett
Fotó megosztása:
Negyedikbe tenni már nem egyszerű
Negyedikbe tenni már nem egyszerű
Fotó megosztása:
A légzsák kikapcsolásáról nem szabad megfeledkezni
A légzsák kikapcsolásáról nem szabad megfeledkezni
Fotó megosztása:
Pont elfér az osztott ülőlap bal felén a hordozó
Pont elfér az osztott ülőlap bal felén a hordozó
Fotó megosztása:
Még az övcsatok is jó helyre kerülnek
Még az övcsatok is jó helyre kerülnek
Fotó megosztása:
Kellően hosszú a középső biztonsági öv, ami nem minden autóban természetes
Kellően hosszú a középső biztonsági öv, ami nem minden autóban természetes
Fotó megosztása:
A hordozó utasának kissé unalmas a látvány
A hordozó utasának kissé unalmas a látvány
Fotó megosztása:
A jobboldali ajtó alatt található a légzsák kikapcsolója
A jobboldali ajtó alatt található a légzsák kikapcsolója
Fotó megosztása:
Egyszerűen kulccsal működik
Egyszerűen kulccsal működik
Fotó megosztása:
Ha csak a lábtérbe pakolnánk, az ülőlap külső fele felhajtható
Ha csak a lábtérbe pakolnánk, az ülőlap külső fele felhajtható
Fotó megosztása:
Retesz rögzíti függőleges helyzetben
Retesz rögzíti függőleges helyzetben
Fotó megosztása:
A jobb ülést és a hátlap egy részét lehajtva átjárható lesz a Partner belseje
A jobb ülést és a hátlap egy részét lehajtva átjárható lesz a Partner belseje
Fotó megosztása:
Rudaknak, oszlopoknak ideális
Rudaknak, oszlopoknak ideális
Fotó megosztása:
A támla hátuljában mélyedés segíti a vékony, de hosszú áru elhelyezését
A támla hátuljában mélyedés segíti a vékony, de hosszú áru elhelyezését
Fotó megosztása:
A légzsák kikapcsolt helyzetére a műszeregység lámpája figyelmeztet
A légzsák kikapcsolt helyzetére a műszeregység lámpája figyelmeztet
Fotó megosztása:
A ledes visszajelzők szemünk sarkából nézve kissé vibrálnak
A ledes visszajelzők szemünk sarkából nézve kissé vibrálnak
Fotó megosztása:
A vezető ülése alól fiók bújik elő
A vezető ülése alól fiók bújik elő
Fotó megosztása:
A motortérben semmi izgalmas sincs
A motortérben semmi izgalmas sincs
Fotó megosztása:
Ez az edzőpad kifogott a rövidebb Partneren
Ez az edzőpad kifogott a rövidebb Partneren
Fotó megosztása:
Hosszabb volt, mint a raktér és a jobb ajtószárnyon sem fért ki
Hosszabb volt, mint a raktér és a jobb ajtószárnyon sem fért ki
Fotó megosztása:
Szürke műanyag mindenhol a praktikum és a tisztíthatóság jegyében
Szürke műanyag mindenhol a praktikum és a tisztíthatóság jegyében
Fotó megosztása:
Nincs itt semmi látnivaló
Nincs itt semmi látnivaló
Fotó megosztása:
Az utasülésekkel ellentétben a vezetőülés kényelme hosszútávú utakra is megfelelő
Az utasülésekkel ellentétben a vezetőülés kényelme hosszútávú utakra is megfelelő
Fotó megosztása:
A középső lap alá is eldughatunk ezt-azt
A középső lap alá is eldughatunk ezt-azt
Fotó megosztása:
Rekeszek a rendszerezéshez. A padlón elhelyezett hamutartó teljesen értelmetlen
Rekeszek a rendszerezéshez. A padlón elhelyezett hamutartó teljesen értelmetlen
Fotó megosztása:
A kerek kompozíciókból kettő légbefúvó, egy az ESP kapcsolója, a negyedikbe pedig pont nem fér bele egy félliteres palack
A kerek kompozíciókból kettő légbefúvó, egy az ESP kapcsolója, a negyedikbe pedig pont nem fér bele egy félliteres palack
Fotó megosztása:
Kemény, műanyag alapú szőnyeg, alatta pedig műanyag burkolat
Kemény, műanyag alapú szőnyeg, alatta pedig műanyag burkolat
Fotó megosztása:
Nem szép, de praktikus
Nem szép, de praktikus
Fotó megosztása:
A kesztyűtartó formája nem hagyományos, ám egy tárcát, néhány CD-t ez is elnyel
A kesztyűtartó formája nem hagyományos, ám egy tárcát, néhány CD-t ez is elnyel
Fotó megosztása:
A műszerfal tetején a bal oldali rekesz fedelet is kapott
A műszerfal tetején a bal oldali rekesz fedelet is kapott
Fotó megosztása:
Ide kerülhet a menetlevél és néhány irat, félbehajtva
Ide kerülhet a menetlevél és néhány irat, félbehajtva
Fotó megosztása:
Összetéveszthetetlenül PSA
Összetéveszthetetlenül PSA
Fotó megosztása:
Az ajtó nem velúr, csak kissé poros a műanyag
Az ajtó nem velúr, csak kissé poros a műanyag
Fotó megosztása:
Variációk rücsire
Variációk rücsire
Fotó megosztása:
Tükör- és fényszóróállító, parkolóradar és riasztó kikapcsoló
Tükör- és fényszóróállító, parkolóradar és riasztó kikapcsoló
Fotó megosztása:
Ez a bajuszkapcsoló már minden PSA-felhasználó tudatába beleégett
Ez a bajuszkapcsoló már minden PSA-felhasználó tudatába beleégett
Fotó megosztása:
ESP-programok normál, havas, saras és homokos útviszonyokra, valamint vakmerőknek
ESP-programok normál, havas, saras és homokos útviszonyokra, valamint vakmerőknek
Fotó megosztása:
A mobilkapcsolat bluetooth-on keresztül jöhet létre
A mobilkapcsolat bluetooth-on keresztül jöhet létre
Fotó megosztása:
Hóban
Hóban
Fotó megosztása:
Sárban
Sárban
Fotó megosztása:
Homokban
Homokban
Fotó megosztása:
Bátran
Bátran
Fotó megosztása:
Vagy szürke hétköznapi módon
Vagy szürke hétköznapi módon
Fotó megosztása:
A klíma egyszerű, de nehezen szabályozható. A rekeszben pont elfér a telefon, vagy a zenelejátszó, amiről USB-n vagy vonalbemeneten hallgathatunk muzsikát
A klíma egyszerű, de nehezen szabályozható. A rekeszben pont elfér a telefon, vagy a zenelejátszó, amiről USB-n vagy vonalbemeneten hallgathatunk muzsikát
Fotó megosztása:
A második telefont a váltókar mögé tehetjük. A sima felületű utasülésről azonnal egy sarokba csúszik
A második telefont a váltókar mögé tehetjük. A sima felületű utasülésről azonnal egy sarokba csúszik
Fotó megosztása:
A tető alá a nagyokat utánozó, igen szűkre méretezett polc került
A tető alá a nagyokat utánozó, igen szűkre méretezett polc került
Fotó megosztása:
Az ülések között két kabátakasztót is kialakítottak
Az ülések között két kabátakasztót is kialakítottak
Fotó megosztása:
A lábtérben se láb, se tér nincs
A lábtérben se láb, se tér nincs
Fotó megosztása:
Egy raklap keresztben
Egy raklap keresztben
Fotó megosztása:
Kettő egymás mögött
Kettő egymás mögött
Fotó megosztása:
Targoncával csak erős idegzetűek pakoljanak
Targoncával csak erős idegzetűek pakoljanak
Fotó megosztása:
A raklap előre megy, az áru hátul marad
A raklap előre megy, az áru hátul marad
Fotó megosztása:
A tíz centit elvileg elviseli a raktér hosszának tartaléka
A tíz centit elvileg elviseli a raktér hosszának tartaléka
Fotó megosztása:
Ha itt tíz centivel hátrébb kerül a raklap széle, kétséges, hogy becsukódik-e az ajtó
Ha itt tíz centivel hátrébb kerül a raklap széle, kétséges, hogy becsukódik-e az ajtó
Fotó megosztása:
Elvileg 20 centi tartalék van a rendszerben, de csak a padlószinten
Elvileg 20 centi tartalék van a rendszerben, de csak a padlószinten
Fotó megosztása:
A kerékdobok meglepően laposak
A kerékdobok meglepően laposak
Fotó megosztása:
A raklapból kiálló szögek könnyen felszakítják a padló puha gumiját
A raklapból kiálló szögek könnyen felszakítják a padló puha gumiját
Fotó megosztása:
Innen nézve nem gondolnánk, hogy két raklap elfér benne
Az új Peugeot Partner elődjeit mindenki jól ismeri, így nekem is volt szerencsém kipróbálni már jó néhány változatát. Emlékeimben méretes puttonyosként él, ezért amikor azzal a kéréssel keresett meg egyik ismerősöm, hogy segítsek neki elszállítani egy teljesen összecsukott edzőpadot, bátran vállaltam a feladatot. Beültem hát az újonnan megszerzett Partnerbe és a tett színhelyére hajtottam. Mire odaértem, két fiatal barátom kimerülten harcolt az edzőpaddal, ami addigra lecipeltek a harmadikról. Ám ekkor mindnyájunkat váratlan meglepetés ért. A szerkezet legkompaktabb helyzetében is hosszabb volt, mint a Partner raktere, melynek jobb szélső utasülése ugyan fel- és lehajtható, a rakteret elválasztó rácson azonban csak egy fémlap kinyitása után feltáruló kisméretű nyíláson lehet átdugni bármit is, ahol természetesen nem fért át a pad egyetlen nyúlványa sem. A feladat végrehajtása tehát mindnyájunk megdöbbenésére meghiúsult, de a kudarc lendületet adott ahhoz, hogy pontosan meghatározzam, mire is alkalmas egy Partner.
Ez az edzőpad kifogott a rövidebb Partneren
A sorban a második Peugeot haszonjármű két méretváltozatban rendelhető, melyek közt csupán hosszúságuk tesz különbséget. A kipróbált rövidebb kivitelből az edzőpados kudarc után nem néztem ki a két raklapnyi befogadóképességet, ezért hát számolni kezdtem. A kerékjárati ívek meglepően laposak, így a köztük lévő 1229 mm hely akár egy szabványos EUR-raklap elhelyezésére is alkalmas lehet. Ehhez társul a 1800 mm-es raktérhosszúság, ami a 1200×800 mm-es raklappal keresztben számolva széltében 23, hosszában viszont 200 mm-rel meghaladja a szükséges értéket. Mindez annyira kiélezett képet mutat, hogy muszáj volt mihamarabb kipróbálnom. Képzeletben hát fuvart vállaltam egy informatikai szolgáltató cégnél, ahol lézernyomtatóhoz való tonerekkel készültem mindent eldöntő próbát tenni. Mielőtt azonban a targonca erejével kíséreltük volna meg bepréselni az árut, egy üres raklappal ellenőriztem, nehogy a kerékdobok lemeze bánja lendületes vakmerőségünket.
Kettő egymás mögött
Kijelenthetem, hogy elfért a raklap, a 2,3 cm szabad térből azonban mindkét oldalra csupán 11 mm jutott, ezért nem volt olyan vállalkozó targoncás a közelben, aki megpakolta volna a sérülés-, sőt szinte pormentes tesztautót. Betoltam hát az üres raklapot az elválasztófalig és egy másik palettáról kézzel kezdtem a pakolást. Mikor aztán bekerült az áru, a második raklapot is a raktérbe tettem, ami mögött, ha 20 cm nem is, bőven elegendő hely maradt ahhoz, hogy a hátsó kétszárnyú ajtók becsukódhassanak. Elöl, a válaszfalnál azonban nem volt ilyen rózsás a helyzet. Mivel a raklap alja a rács raktérbe nyúló részei alá csúszott, ezért az a magasabban pakolt dobozokat némileg hátrébb lökte. Természetesen kis odafigyeléssel kiküszöbölhető a probléma, ha a raklap betolása közben az oldalsó tolóajtók valamelyikén figyeljük az áru helyzetét, miközben azon izgulunk, hogy a EUR-raklap gyártója valóban szabványos méretű egységet készített, mivel akár egy centin múlhat, hogy a hátsó ajtók ne csukódjanak.
A tíz centit elvileg elviseli a raktér hosszának tartaléka
Adatlap
Partner 1,6 HDi 90
Motor |
1560 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény |
90 LE |
Nyomaték |
230 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
14,3 sec |
Végsebesség |
161 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
5,2 l / 100 km |
Az oldalsó tolóajtók egyébként sok mindenre nem alkalmasak. Talán, csak ha ömlesztett árut, mondjuk kisebb postai csomagok szállítunk, akkor vehetjük hasznát a könnyen hozzáférhető raktérnek. A tolóajtó által feltárt nyílás a legkeskenyebb ponton ugyanis csupán 64 cm széles, míg a legszélesebb helyen sem éri el a 74 cm-t. Bár a hátsó ajtók 1148 mm-es hasznos magasságától csupán 48 mm-rel marad el a tolóajtó mögötti hely, ezen legfeljebb ruhás zsák pakolható kényelmesen. Az extraként rendelhető, baloldali raktérnyílás azonban az üvegezés nélküli raktér esetén igen praktikus lehet, mivel személyes dolgainkat, táskánkat, ruhánkat itt könnyen, a vezetőülésből épp csak kilépve helyezhetjük el anélkül, hogy illetéktelen szemek észrevehetnék azt. Emellett menet közben sincs veszélyben az áru, mivel az ajtók elinduláskor automatikusan záródnak, viszont csak az utasajtók nyílnak a későbbi kiszálláskor. A raktér három ajtaja csak a távirányító, vagy a műszerfal külön gombjának megnyomásával nyitható, vagy ezekkel akár be is zárható, a fuvarfeladat igényeinek megfelelően.
Könnyen tisztítható, de sérülékeny a padló burkolata
Hosszú, kis átmérőjű árut szállítóknak emellett érdemes jobb oldalra a Multi-Flex üléspadot választaniuk, mivel ennek ülőlapja két részben nyitható, háttámlájának pedig külső fele le is hajtható. A jobb oldali lap felhajtásával a lábtérben kapunk hatalmas helyet, támlával együtt lehajtva pedig a raktérből tolhatunk előre bármilyen szállítmányt. Ha pedig ez nem lenne elegendő, például csőszerelő vagy zászlórúdkészítő kisiparosok számára a hátsó kétszárnyú ajtó jobb fele ki is nyitható, hogy azon kilógatva tovább nyújtható legyen a szállítható áru hossza. Mindez elsőre hallásra nem tűnik meglepőnek, ám érdemes átgondolni a rendszer működését: a hátsó ajtó jobb szárnya csukódik ugyanis először, amit egy külön zárszerkezet rögzít, majd erre csapjuk rá a külső kilinccsel rendelkező, szélesebb bal ajtót. Igen ám, de ha a jobboldalit nyitva hagyjuk, a balnak nincs mire csukódnia, így nem csak a nyitott, de a csukott, egyébként a rendszámot is tartó szárnyat rögzítenünk kellene valamilyen biztonságos és szabályos helyzetben. Erre találta ki a Peugeot azt a kis sárga kallantyút, amivel alul lezárhatjuk az ajtó bal szárnyát, így a normál zárszerkezet használata nélkül sem nyílik majd ki menet közben. Ötletes.
Rudaknak, oszlopoknak ideális
Ugyanannyira, mint a raktérfal ajtajának kialakítása, amin keresztül a kötelező felszerelések darabjait is elrejthetjük, vagy a rögzítőgyűrűk, esetleg a középen elhelyezett kabátakasztók, melyekből egyaránt jut a sofőrnek és utasának is. De nem csak a raktér, hanem az utastér is bővelkedik rakodóhelyben. Apróbb személyes tárgyainknak találhatunk fedeles és nyitott helyet is, sőt, ha jobban elrejtenénk azokat, akkor a középső ülés lapja alatti tárolórekeszek, vagy a plafon alatti, kissé szűk polc is a rendelkezésünkre áll. Így hát elhelyezhettünk mindent, amit egy hétköznapi szállító csak magával vihet. De mi van akkor, ha csecsemőkorú gyermekünk is ránk marad egy napra?
Pont elfér az osztott ülőlap bal felén a hordozó
A középső ülésen jól elfér egy nagyobb méretű hordozó is, igaz csak a gyors bekötést lehetővé tevő adaptere nélkül. Dicséretére legyen a Peugeot-nak, hogy a középső biztonsági öv kellően hosszú, hogy kényelmesen körbeérje alul és felül is a műanyag vázat, miáltal stabilan és jól rögzíthető a szerkezet. Az ülőlap is elég széles ahhoz, hogy akár a jobb oldalát lehajtva is elegendő hely maradjon a babának, a váltással azonban már adódnak gondok. Bár egyedül sem sem volt könnyű, de egészen addig nem tűnt kritikusnak a helyzet, míg feleségem be nem ült a hordozó mellé, jobb oldalra. Ekkor ugyanis már nem tudtam jobbrább tolni az ülést, amikor szükség lett volna a helyre, negyedik, ötödik és hátramenet kapcsolásakor, így csak komoly alkudozások árán sikerült ezeket a fokozatokat kiválasztanom a váltókarral. Amint azonban négyes alá kapcsoltam, családom azonnal visszafoglalta a szerintük számukra szükséges helyet. Mindent egybevetve nem lehetetlen a feladat, de élvezetet senkinek sem okoz majd, ha két raklap papírt, egy feleséget és egy csecsemőt kíván egyszerre szállítani.
Negyedikbe tenni már nem egyszerű
Vagyis mégis adódhatnak gondok, mivel egy raklap papír súlya fél tonna, ebből kettő pedig bőven meghaladja a Partner teherbírását. Az alapváltozat ugyanis csupán 625 kg szállítására képes, míg a hosszú tengelytávú is csak 750 kg-ot bír. Csak a rövidebb kivitel rendelhető nagyobb terhelhetőséggel, ami ezáltal 850 kg-ra növekszik. A kipróbált jármű nagyobb terhelhetőséggel rendelkezett, bár ha 850 kg-ot nem is, forgalmi engedély szerint 832-t el lehet vele szállítani anélkül, hogy egy mérlegelésnél kockáztatnánk a pénzbüntetést. Ha tehát levonjuk két felnőtt ember súlyát, adott esetben 160 kg-t, valamint a gyermek és egyéb kiegészítőinkre is még 20 kilót, akkor egy raklap papír és egy raklap nyomtatófesték még éppen tűréshatáron belül terheli a legnagyobb teherbírású Partnert.
A kerek kompozíciókból kettő légbefúvó, egy az ESP kapcsolója, a negyedikbe pedig pont nem fér bele egy félliteres palack
Mindezt azonban meg is kell mozdítani valahogy. Erre alapesetben egy 95 lóerős benzines, vagy egy 75 lóerős dízelmotor szolgál, mindkettő 1,6 literes kivitelben. Előbbi ugyan erősebbnek tűnik, azonban csak 152 Nm-t teljesít, azt is 6000-es percenkénti főtengelyfordulat mellett. A dízel ezzel szemben 185 Nm-t tud 4000-nél, ami az áruszállítók elvárásaihoz sokkal jobban illő karakterisztikát mutat. A legjobb választás mégis az 1,6-os HDi 90 lóerős változata, mely 4000-nél már 215 Nm nyomatékkal feszül a tengelynek, és amelyik a kipróbált autóban is bizonyított. A Partner legerősebb motorja autópályán könnyedén tartja a 130-at, de ha nem figyelünk 150-ig is pillanatok alatt felkúszik a sebességmérő mutatója. A sebességek közti különbség azonban leginkább literekben mérhető. A pillanatnyi fogyasztás kijelzője 130-nál 7 liter körüli, míg 150-nél 9 literes értéket mutatott. Mindezzel együtt az erőtartalék kiváló, ha előzni, vagy menekülni kell, tartós használata azonban anyagi okokból nem javasolt. Nem is beszélve a sebességmérő kamerák költségéről.
A Partner futóműve is igen jól szolgálja a nem túl zajos doboz élvezetes vezethetőségét, köszönhetően annak, hogy merev híddal itt már nem találkozhatunk, hátul ugyanis csatolt lengőkarok teszik a dolgukat. A kiválasztott uticél veszélymentes elérésről pedig egy intelligens menetstabilizáló-rendszer gondoskodik, mely hóban, sárban, homokban, vagy normál körülmények között is külön programmal dolgozik, hogy nem maradhassanak kellékanyag nélkül a homokos strandok vagy a sípályák pénztárai se. Érkezésünkről eközben bluetooth-os kihangosítón keresztül értesíthetjük a megrendelőt, míg két kézzel küzdünk az útviszonyokkal, váltáskor odébb lökdössük a gyereket és izgulunk, hogy a majd egy tonna árut megtartsa a padló hat rögzítőfülén átfűzött spanifer, miközben fiatalkorunkra gondolunk, amikor még nem voltak helyproblémáink.