Mint azt megírtuk, Kiss Norbert, az OXXO Energy Truck Race Team pilótája hatalmasat ütközött a nyári szünet előtti utolsó, Szmolenszk-i futamon, miután felmerült a gondolat, hogy a kamion esetleg nem is javítható. Utólag, a telemetriai adatokból kiderült, hogy az ütközés 102,7 km/h-s sebességnél történt, ami egy kamion fülkéjében ülve elképesztő tempót jelent.
Ha már újjáépítésnek kezdtek a szerelők, akkor az elhajlott hátsóhidat, a tönkrement telemetriai szenzorokat és fékhűtőrendszert, a deformálódott rugótartókat, valamint a laprugókat és féltengelyeket is kicserélték a kamionon, de sajnos a differenciálmű sem úszta meg sérülés nélkül, amit szintén cserélniük kellett. Mindezek mellett teljesen újjá kellett építeni a kamion idomrendszerét, melyek dekorációját is pótolni kellett a csehországi futamra indulás előtt.
Sikerült azonban a feladat, így a szeptemberi első futamon már a rajtrácson állhatott a fehér MAN, amit Kiss Norbert a pénteki edzésnapon próbálhatott ki először. A Q2-ben a 10. helyre kvalifikálta magát a magyar versenyző az első futamra, majd a futamon gyorsítási és szervóproblémái akadtak, így egy bravúros előzés után végül a 9. helyen futott át a célvonalon. A szombati második rajt már jobban sikerült, miután az élen történt kavarodásból Norbi a 6. helyen tudott meglépni. A futam vége felé azonban egy előzés közben összeütközött a belga Blaise-zel, majd hárman is megelőzték őket, így végül a második futamot is a 9. pozícióban sikerült Norbinak zárnia.
A vasárnapi első futamon a 8. helyről indulhatott a magyar MAN, ám a start utáni lökdösődésben egy pozíciót veszített, amit később sem sikerült visszaszerezni, mivel egy sérüléssel nem járó baleset miatt, nem sokkal a vége előtt piros zászlóval leintették a futamot, épp amikor Norbi a 8. hely megszerzésére készült. Az első nyolc sorrendcseréjét így nem sikerült kihasználni, ezért a hétvégi utolsó futamon az első helyett csak a már jól megszokott kilencedikről elstartolhatott.
A folyamatos finomhangolásoknak köszönhetően az MAN azonban egyre gyorsult, így egyre inkább sikerült megközelíteni az élmezőny tempóját. Norbi így az utolsó start után a leszakadó élbollyal tudott tartani, miközben még rá is közelített az EB-pontversenyt vezető német Hahn-ra. Nem sokra rá két kamion kilökte egymást a pályáról, ami már a 7. helyet jelentette az Oxxónak. Ám még ebben a körben egy keresztbefordult versenyző miatt piros zászlóval leintették a futamot, így az előző kör befutója alapján újrainduló versenyben a két kiesett ismét Norbi elé került.
A rajt jól sikerült. A második kanyarban szerencsésen pozíciót is tudott szerezni, ám a német René Reinert hátulról az Oxxo kamionjának hajtott, amit így kilökött a pályáról. Ezzel a magyar versenyző a 12. helyre esett vissza. Kiss Norbert azonban nem adta fel: a második körben a 11., a harmadikban már a 10. helyen futott át a célvonalon, miuátn a Reinert-Lachéze-Kiss hármas egymás nyakát szorongatva vonatozott körbe-körbe a pályán. Norbinak szerencséje volt, mert míg a többieknek nem sikerült pozíciót szerezniük, addig ő az utolsó körben sikeresen támadta Lachéze-t, majd az addigra elfogyott fékhűtővíz miatt hátulról nekikoccant Reinertnek. Ezután megtörtént az előzés, amit a pályabírók is szabályos manővernek minősítettek, majd a 8. helyen ért célba az újjászületett fehér kamion.
Ekkor azonban még senki sem sejtette, hogy csak a versenynek lett vége, a Kiss Norbert és René Reinert közti harcnak még nem. Miközben Norbi a sikerét ünnepelte és a célegyenes végén magukat produkáló élmezőnyhöz közelített, Reinert nagy sebességgel hátulról belecsapódott az ekkor már lelassult MAN-be, majd annak alvázára felugratva tovább tolta őt a többiek felé. Norbi végül a fűre kormányozta a kamiont, nehogy végzetes sérülés legyen a konfliktus eredménye. Ezután a német versenyzővel milliméterekkel a nyomában érkezett Norbi a Parc Fermé-be, ahol ismét a magyar kamionnak hajtott, majd végigszántva a fülke jobb oldalát, lehetetlenné tette, hogy a magyar versenyző elhagyja a járművet.
A német versenyző főszerelője ekkor közölte, hogy elhatárolódik az esettől, majd elhagyta a helyszínt, miáltal Reinert egyedül maradt az addigra odaérő teljes Oxxo csapattal szemben. A túlerőnek köszönhetően további tettlegességre végül nem került sor, csupán szóban folytatta a Reinert a harcot. A videófelvételek alapján később kizárták a futamból a német versenyzőt, akinek az esetét tovább vizsgálják, ám mindez nem segít a magyar kamionon okozott sérülések helyrehozatalában. A károkat enyhíti azonban az a 8 EB-pont, amit Kiss Norbert a Most-i futamon szerzett az Oxxo csapat számára azzal, hogy folyamatosan az első tíz közt tudott autózni, ezzel pedig összesítésben sikerült megtartania 12. helyét, miközben hat pontra felzárkózott dühös ellenfelére, René Reinertre.
A 2012 FIA European Truck Racing Championship versenyzői pontverseny állása
Helyezés | Pilóta | Donington Park | Nürburgring |
Szmolenszk |
Most | Összesen |
1 | Jochen Hahn (DEU) | 47 | 47 | 50 | 47 | 378 |
2 | Antonio Albacete (ESP) | 46 | 42 | 51 | 52 | 377 |
3 | Markus Östreich (DEU) | 23 | 20 | 21 | 17 | 235 |
4 | Adam Lacko (CZE) | 23 | 35 | 32 | 31 | 232 |
5 | David Vrsecky (CZE) | 37 | 31 | 30 | 35 | 224 |
6 | Markus Bösiger (CHE) | 27 | 12 | 33 | 26 | 191 |
7 | Dominique Lachéze (FRA) | 16 | 15 | 15 | 21 | 123 |
8 | Mika Makinen (FIN) | 5 | 19 | 15 | 3 | 118 |
9 | Anthony Janiec (FRA) | 19 | 13 | 0 | 7 | 83 |
10 | Gerd Körber (DEU) | 0 | 31 | 0 | 19 | 61 |
11 | Rene Reinert (DEU) | 0 | 0 | 19 | 4 | 41 |
12 | Nobert Kiss (HUN) | 20 |
0 |
0 |
8 | 35 |
13 | Javier Marriezcurenna (ESP) | 0 | 0 | 0 | 0 | 19 |
14 = | Matthew Summerfield (GBR) | 5 | 0 | 0 | 0 | 12 |
14 = | José Bermejo (ESP) | 0 | 0 | 5 | 0 | 12 |
16 | Jeremy Robineau (FRA) | 4 | 0 | 0 | 1 | 10 |
17 | José Rodrigues (PRT) | 0 | 0 | 0 | 0 | 7 |
18 | Jean Philippe Belloc (FRA) | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 |
19 | Helen Lohr (DEU) | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 |
20 | Jean-Pierre Blaise (BEL) | 0 | 1 | 0 | 1 | 4 |
21 | Franky Voijisek (CZE) | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 |
22 | Thomas Robineau (FRA) | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
Forrás: oxxoracing.com / www.fia.com