A 661/2009-es számú szabályozás alapján minden, ezután az időpont után típusbizonyítványt szerző nehézgépjárműbe alapfelszerelésként kell beépíteni a nappali menetfényt, 2014. november 1-től pedig már az új üzembe helyezéskor is elvárás lesz a kiegészítő fényforrás megléte az Európai Unió teljes területén. A jogalkotók azokban az országokban várnak igazán komoly változást a szabályozástól, ahol ezidáig nem tették kötelezővé a tompított fényszóró használatát a nappali órákban is, mivel ezeken a helyeken, a Német Szövetségi Hivatal tanulmánya szerint a nappali menetfény használata jelentősen csökkenti a közúti balesetek kialakulásának esélyét.
Az EU elvárásai alapján a nappali menetfény csak önmagában működhet, azt a tompított fényszóróval együtt felkapcsolni nem lehet. A jármű elején minimum 25 cm magasan kell lennie, de a földtől mérve 150 cm-nél feljebb nem kerülhet. Van mód a nappali menetfényt szélességjelzőkkel együtt is elhelyezni, amelyek minimum 35, maximum 210 cm-es magasságban lehetnek, miközben 40 cm-nél nem eshetnek messzebb a jármű külső szélétől. A kiegészítő sarokjelzőkből azonban csak kettő lehet a jármű elején, míg további kettő alkalmazható, ha azokat a jármű saját fényszóróiba integrálták, miközben hátsó szélesség- és magasságjelzőből is csupán négy darab működhet a busz vagy a kamion hátfalán. Amelyik jármű a szabályozás hatályba lépése után nem felel meg az új előírásoknak, nem kaphat műszaki engedélyt a megfelelő átalakítások elvégzéséig, mivel a nem engedélyezett utólagos menetfények befolyásolhatják a járművek vezetőit egy esetleges baleset kialakulásakor.
Ennek megfelelően a legtöbb gyártó már a korábban bemutatott és most bemutatandó teherautóin és autóbuszain is használ ilyen vagy olyan nappali menetfényt. A Scania például kétféle kivitelben is készíti erős fényű ledes lámpáit, melyből az egyik típus, a lökhárítón előre kialakított helyre utólag is beépíthető. A most bemutatott Volvo FH-n, sőt már az elődjén is dizájnos fénycsík látja el a nappali menetfény szerepét, miközben a többiek, így a Daimler márkái, a Mercedes-Benz és a Setra is alapfelszerelésként kínálja új járműveihez a nappali menetfényt, pedig azok típusbizonyítványait még a kritikus dátum előtt megszerezte a gyártó. Így tehát a Mercedes-Benz Citaro Euro VI, a Setra ComfortClass 500 vagy a Citan is rendelkezik az elvárt fényforrásokkal, miközben a Daimler azokra a típusokra is ajánl utólag beépíthető modulokat, melyekre azok elhelyezése már nem lesz kötelező.