Mint arról már júliusban beszámoltunk, az új Fiat Dobló Cargo XL a legnagyobb puttonyosként került a Dobló-kínálat végére. A járművet néhány napja élőben is láthattuk Hannoverben, most pedig megérkezett a magyarországi árlista, melyben már árral, felszereltséggel szerepel a legnagyobb Dobló. Hazánkban a normál helyzetben 5 m3-es, lehajtott ülésekkel pedig további 400 literrel bővíthető rakterű Dobló XL csak két turbódízel motorral lesz megvásárolható, mivel a friss magyar árlistába csupán a motorpaletta 105 lóerős, 1,6-os és 135 lóerős, 2 literes MultiJet tagja került. A Fiat sajtóközleménye azonban kilátásba helyezte a gyengébb, 95 lóerős 1,6-os MultiJet bevezetését is.

Fiat Dobló Cargo Maxi XL E5

Fiat Dobló Cargo Maxi XL E5

Fiat Dobló Cargo Maxi XL E5

Az Doblókba szerelt MultiJetek mind teljesítik az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normát, miközben a motorok környezettudatos üzemeltetését az extraként rendelhető Start&Stop rendszerrel és koromrészecske-szűrővel lehet tovább erősíteni. A Fiat Dobló Cargo Maxi XL alapára a 105 lóerős motorral nettó négymillió és kétezer forint, melyben lényegesebb széria-felszerelésként az EBD és az ABS szerepel, míg a 4 335 000 forintos SX kivitelben már utasoldali légzsák, manuális állítású légkondicionáló, távirányítós központi zár, ködfényszóró, magasságban állítható, kar- és deréktámaszos vezetőülés, állítható támlájú utasülés, CD-lejátszó, raktéri 12 V-os csatlakozó és műbőrborítás, plusz tárolóhelyek, fényezett tükrök, valamint dísztárcsa is található.
Fiat Dobló Cargo Maxi XL E5

Fiat Dobló Cargo Maxi XL E5

A Cargo XL-en kívül Hannoverben ismét találkozhattunk a Dobló sorozat Work Up elnevezésű, platós változatával. A kis pickup még mindig felettébb érdekes jelenség, ahogy az eredeti dobozt magasságának egynegyedénél elvágták a tervezők, majd egy minden irányban túlnyúló alumínium platót illesztettek a tetejére. A Maxikkal és az XL-ével megegyező, 1000 kg-os teherbírású Work Uphoz érdekes módon hazánkban 1,3 és 1,6 literes MultiJet turbódízel motorok kaphatóak, 90 és 105 lóerős teljesítménnyel, Euro 4-es és Euro 5-ös kivitelben egyaránt. A legolcsóbb változat így az Euro 4-es, 1,3-as, 90 lóerős modell, amihez nettó 3 826 000 forintért lehet hozzájutni. Az Euro 5 felára 155 000 forint plusz ÁFA.

A 4 002 000 forintos XL-lel összehasonlítva az azonos motorral készülő Work Up alapfelszereltsége csupán az állítható támlájú utasüléssel bővült, ami az XL-hez 18 000 forintos opcióként kapható. Ezt hozzáadva az alapárhoz számszerűen nettó 264 000 forinttal drágábba a platós Dobló Cragó, mint a legnagyobb méretű puttonyos. Emellett a metálfényekből is csak a világosszürke kapható a Work Up-hoz, ami jól mutatja, hogy ezt a változatot ízig-vérig karcolnivaló munkásautónak szánja a Fiat.