Kaposvárra összpontosítja gyártási tevékenységét a NABI. A március elején újraindított somogy megyei egység már teljes kapacitáson üzemel, ezzel mintegy kétszáz főnek biztosítva munkát. A budapesti acélvázas autóbuszokat gyártó üzem, miután sikeresen teljesítette az Egyesült Államok közlekedési vállalataitól kapott megrendeléseit, a hazai autóbusz beszerzések rajtjára vár, ami azonban tovább késik, így a cég a termelés lassítására kényszerül. A gyártói tevékenység átstrukturálása 79 fővárosi munkahelyet érint.

Sötét fellegek a NABI Sirius fölött 1
Sötét fellegek a NABI Sirius fölött 69 A NABI mindent megtesz annak érdekében, hogy a közeljövőben ismét teljes kapacitással működhessen budapesti gyáregysége, ezért a fővárosi üzem nemzetközileg elismert mérnöki gárdája továbbra is a vállaltnál marad, ahol újabb, innovatív autóbuszok fejlesztésével foglalkozik. A vállalat az elmúlt két év során előkészítette a magyar és európai piacokra szánt NABI Sirius járműcsaládját a sorozatgyártásra, melyek városi és helyközi prototípusai sikerrel mutatkoztak be számos hazai közlekedési társaságnál, majd állandó szolgálatba álltak Kaposvárott és környékén. Ezekkel az autóbuszokkal néhány hónapja mi is rövid látogatást tehettünk Horvátországban.
Sötét fellegek a NABI Sirius fölött 70 Az újszász utcai székhelyű buszgyártó továbbra is reméli, hogy hamarosan a magyarországi közlekedési vállalatok megrendelései is hozzájárulnak a hazai munkahelyek megteremtéséhez és megőrzéséhez. A gyár a gazdasági válság 2008-as kirobbanása ellenére sikeresen működött az elmúlt három évben, miközben több száz millió forintos beruházással kifejlesztette új autóbuszcsaládját.

– A NABI Sirius család járművei az európai típusbizonyítvány birtokában mind a magyar, mind az európai előírásoknak tökéletesen megfelelnek, ezért biztos vagyok abban, hogy a közel 70 % hozzáadott magyar értéket képviselő járművek eséllyel indulhatnak a hazai beszerzéseken – mondta el Baranyai Ferenc, a NABI Gyártó és Kereskedelmi Kft ügyvezető igazgatója. – Autóbuszaink egyedi formatervük, magas fokú strapabíróságuk mellett környezetvédelem tekintetében is kiemelkedő adottságokkal bírnak: a járművekbe szerelt takarékos dízelmotorok adalékanyag nélkül is túlteljesítik a 2014-ig kötelező Uniós normákat – fűzte hozzá a cégvezető.

A NABI autóbuszgyár kaposvári üzemében márciusban indult újra a gyártás miután a kaliforniai Los Angeles közlekedési vállalata újabb, 150 darabos megrendelést hívott le a NABI-val 2008-ban megkötött keretszerződés alapján. Az általunk is meglátogatott gyáregységben készül a világ egyetlen teljesen kompozit vázszerkezetű autóbusza, a NABI CompoBus. A kaposvári üzem alapkövét zöldmezős beruházás keretében 2000-ben fektették le, majd 2002-ben indult meg a különleges és rendkívül üzemanyag-takarékos autóbuszok gyártása. A NABI eddig több mint 5 milliárd forintot fordított a kaposvári üzem elindítására és különböző fejlesztésekre, melyek eredményeképp több mint ötszáz kompozit autóbusz-karosszériát gyártott és szállított le megrendelőknek. A kaposvári üzem tartós és sikeres működésének érdekében a NABI további típusfejlesztéseket valósított meg 2011 során.