Hannoverben, az IAA haszonjármű szakkiállításon a Renault Trucks elnöke, Heinz-Jürgen Löw jelentős bejelentéseket tett. Először is bemutatta a Renault Trucks új Euro 6-os motorjait, majd beszélt a jövő évi átfogó modellfrissítésről, mely a távolsági-, építőipari- és elosztófuvarozásra szánt járműveiket egyaránt érinti majd. Elmondása szerint az összes érintett jármű fejlesztése már a tesztpályás vizsgálatok stádiumában tart, ahol a különböző felhasználási területek munkakörülményeit szimulálják. Az új flotta formavilága és beltartalma szintén a felhasználáshoz, a felhasználók igényeihez igazodik, azok elvárásait is szem előtt tartva.
Tehát a járművezető-képzés, a fogyasztás, valamint a teljesítmény folyamatos nyomon követése és elemzése, a karbantartások elvégzése, továbbá a jármű helyes specifikálása is jelentős szerepet játszik az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében. Mindez a számokban is megmutatkozik. A Renault Trucks automatizált fokozatváltója 7, az Optifuel program pedig 15 %-kal is csökkentheti egy már meglévő flotta fogyasztását, miközben ezidáig 21000 járművezető vett részt a gazdaságos vezetésre összpontosító Optifuel oktatásokon.
Jelenleg a Renault Trucks 2,8 és 120 tonna közti össztömegű járműveket kínál minden alkalmazási területen, valamint a jelenleg a piacon alkalmazott alternatív üzemanyagok járműveiben történő felhasználására is kínál megoldásokat. Teljesen elektromos járműként a 4,5 tonnás Maxity Elctric, hibridként a 19 vagy 26 tonnás Premium Distribution Hybrys Tech, földgázmeghajtásúként pedig a Premium Distribution CNG érhető el a kínálatban. A Renault Trucks eközben folytatja fejlesztési programját, melyben már megszületett egy új, teljesen elektromos kísérleti jármű, a Midlum Electric, melyet jelenleg a cég partnerei tesztelnek hétköznapi munkavégzésük során.
Bár a városokban üzemelő járművek egyre inkább alternatív meghajtással kerülnek majd forgalomba, a távolsági fuvarozás üzemanyaga a Renault Trucks szerint még sokáig a gázolaj marad. Ezért Hannoverben bemutatták CX/03 elnevezésű ipari formatervezési projektjüket, mely a járművek aerodinamikai kialakítására koncentrál. Ezen projekt keretében készült például az a hűtőrács, melynek csöves szerkezete alumínium és szénszál kombinációjából áll, miközben a hozzá kapcsolt három terelőlemez az egység szélei felé irányítja a légáramlatokat. A CX/03 célja, hogy megmutassa, hogy a Renault Trucks képes az üzemanyag-fogyasztás valódi csökkentésére, amit magas színvonalon teljesít, és amivel valóban kiváló termékei lehetnek az úton.