A svédországi gyárbezárás időpontja természetesen függ attól is, hogy a szakszervezetekkel folytatott tárgyalások lezárulnak-e a tervezett időpontig, mivel 330 állandó alkalmazott és a 60 tanácsadó sorsáról kell ily módon dönteni. A gyártás leállítása után a Säffle-i üzemben csupán a Volvo Buses skandináv ügyfelei részére nyújtott pótalkatrész-szolgáltatás és műszaki támogatás marad, így a megtartott folyamatokhoz szükséges 50 alkalmazottal a jelenleginél ugyan alacsonyabb, de mégis számottevő foglalkoztatottságot biztosíthat a gyár a környéken.
Annak ellenére, hogy a piaci helyzet az elmúlt évben javulni látszott, a Volvo buszüzletága jelentős kapacitástöbblettel rendelkezik európai, készre szerelt buszokat gyártó üzemeiben. Ezzel együtt a cég úgy látja, hogy a következő években a piac továbbra is gyengén teljesít majd, miközben az árakra gyakorolt nyomás tovább erősödik. Azzal, hogy a teljes gyártást a svédországinál négyszer nagyobb kapacitású lengyel gyárba helyezik át, igyekeznek elérni a méretgazdaságosság egy olyan szintjét, ami elengedhetetlen az egyre kiélezettebb verseny kezeléséhez.
„A Säffle-i és a Wroclaw-i munkatársainkkal együtt létrehoztunk egy új, városi autóbuszt, miközben növeltük a hatékonyságot is. Sajnos azonban az európai piac kedvezőtlen alakulása arra kényszerít minket, hogy meghozzuk ezt a Säffle-i üzemre nézve negatív döntést.” – mondta Hakan Karlsson.
A Volvo Buses Säffle-i gyárában a napokban kezdődtek a szakszervezeti tárgyalások a gyártás áthelyezéséről, mely döntés várhatóan már a Volvo csoport negyedik negyedéves eredményein is meglátszik majd. Elemzők körülbelül 100 millió koronás visszaesésre számítanak.
„Ezzel egy időben megpróbálunk az eddigiekhez hasonló feladatokat találni munkatársainknak a Volvo csoporton belül” – tette hozzá az elnök.