Két hete a belgiumi, Zolderben megrendezett versenyhétvégén a korábbiakhoz hasonlóan megint Rene Reinerttel akadt gondja a magyaroknak. Szombaton az egyik kanyarban keresztben zárta az ívet a német, amivel a magyar kamionnak ütközött, az pedig kifordította őt a pályáról. Mivel azonban a kék MAN orra előrébb volt, a pályabírok az eset vizsgálatakor 30 másodperces büntetéssel sújtották az OXXO fehér kamionját, így az ötödik befutóból végül a tizenegyedik helyre esett vissza Kiss Norbert pilóta, aki így nyilatkozott az esetről:
Két hete a vasárnap aztán a technikával gyűlt meg a baja a fehér MAN-nek. Az első futamon a turbófeltöltő adta meg magát, amit sikerült a második startig kicserélni, majd a felzárkózással töltött körök közben szűnt meg a kamion fékhatása, amiért végül kiállta a versenyből a magyar gép. Összességében azonban mégis pozitívan értékelték az OXXO szakemberei a hétvégét, mivel a most alkalmazott újításaik bizalomkeltő helyekre vitték a kamiont, amikor az működött.
Az első októberi versenyhétvégére aztán kijavították az összes felmerült hibát és idén másodszorra Jaramába érkeztek a magyar kamionversenyzők. Kiss Norbi tavaly, itt szerezte első futamgyőzelmét, míg most a szombati első futamon a hetedik helyről indulhatott, majd visszaesett a nyolcadikra, amit a kuplungprobléma ellenére a befutóig tartani is tudott. Ez a fordított rajtsorrendnek köszönhetően a második futamon az első rajtkockát jelentette, amit végül sikerült végig megtartani és megszerezni a futamgyőzelmet. Norbi így mesélt a versenyről:
„Elkaptam a rajtot, picit másképp csináltam, mint eddig, lassabb tempóról rajtoltam. Be is jött, a többiek kicsit megzavarodtak tőle. A verseny feléig körülbelül két másodperccel vezettem, ott viszont megérkezett mögém Lacko és Hahn, majd Albacete is. A kigyorsításokra próbáltam koncentrálni, hogy ne tudjanak tiszta előzési manővert felépíteni, s ez nem is sikerült nekik, magam mögött tartottam őket, így megnyertük a futamot. Nagyon boldog vagyok, köszönöm a srácoknak a rengeteg munkát, a fejlesztéseket, a beállításokat, most is találtunk valamit, így az első futamhoz képest gyorsultunk is sokat. Jó volt újra a dobogó legfelső fokán állni, főleg, hogy otthonról élőben nézhették, köszönöm mindenkinek a buzdítást!”
Vasárnapra új beállításokkal próbálkozott a csapat, ami már a bemelegítő körökön jó döntésnek bizonyult, mivel a pilóta stabilabbnak érezte az autót a szombatihoz képest. Az első futamon a hetedik helyről tudott indulni az OXXO MAN-je, majd feljött a hatodikra, de végül egy futóműalkatrész törése miatt a hetedik pozícióban ért a célba. Ez a második futamon második, de még első soros rajthelyet jelentett, ahonnan már csak egy jó rajtra volt szükség az újabb győzelemhez. Sikerült is lerajtolni Lackót, majd a mögötte jövők elfoglalták egymást, így tartani is tudta az első helyet Norbi. Két körrel a vége előtt azonban csörgés kezdett hallatszódni a hajtás felől, amitől a magyar csapat minden tagjának megfagyott az ereiben a vér. Végül, mivel egyéb jel nem utalt hibára, a hangokkal nem törődve a célig hajtotta a gépet a pilóta, így a hétvégén másodszorra álhatott a dobogó legfelső fokára és másodszor is meghallgathatta a teljes FIA European Truck Racing Championship mezőnye a magyar himnuszt. Norbi így zárta a hétvégét:
„Nagyon jó hétvégén vagyunk túl, végig jól működött az autó, köszönöm a srácoknak a rengeteg munkát, két éjszakát átdolgoztak, hogy tudjak versenyezni, ráadásul fantasztikusan összerakták a kamiont. Jól működtek a fejlesztések, sokat gyorsultunk még a délelőtti futamhoz képest is, látszott, hogy nem tudnak utolérni, illetve közelíteni az ellenfeleink. Mindkét napon futamot nyertünk, nagyon boldog vagyok és hatalmas öröm volt az egész csapatnak, kellett már ez a siker, azt gondolom megdolgoztunk érte, nem csak itt, Jaramában, hanem egész évben!”
Norbi jelenleg összesítésben a tizedik helyen áll, de már csak olyanok előzik meg, akik minden hétvégén tudnak pontokat szerezni. Az utolsó versenyhétvége ezen a héten, Le Mans-ban lesz.
Forrás: oxxoracing.com, www.fia.com