Két hete a belgiumi, Zolderben megrendezett versenyhétvégén a korábbiakhoz hasonlóan megint Rene Reinerttel akadt gondja a magyaroknak. Szombaton az egyik kanyarban keresztben zárta az ívet a német, amivel a magyar kamionnak ütközött, az pedig kifordította őt a pályáról. Mivel azonban a kék MAN orra előrébb volt, a pályabírok az eset vizsgálatakor 30 másodperces büntetéssel sújtották az OXXO fehér kamionját, így az ötödik befutóból végül a tizenegyedik helyre esett vissza Kiss Norbert pilóta, aki így nyilatkozott az esetről:

FIA European Truck Racing Championship, Zolder

FIA European Truck Racing Championship, Zolder

FIA European Truck Racing Championship, Zolder

„Mindenek előtt nagyon köszönöm a csapat munkáját, a fejlesztések jól működnek, gyorsult a kamion, és vannak még ötleteink, hogy min kéne még változtatni a további tizedekért. Jól ment a versenyzés is, nagyon sajnálom ezt az esetet, próbáltam óvatosan menni, egy sort megelőztem, belső íven voltam, még vissza is váltottam, amit abban a kanyarban nem is csinálunk, de arra nem számíthattam, hogy Rene külső ívről behúzza a kanyar belső ívére a kamionját, összeakadtunk, ő kiforgott. Sajnálom, de azt gondolom, én megtettem mindent, az biztos, hogy én nem húznám be soha így az autót egy rajnál, hiszen vannak mellettem többen is, biztos összeakadok valakivel, és ezzel saját magamat ütném ki, pont úgy, ahogy ő tette. Ez van, tovább kell lépni, reméljük, holnap ismét jó eredményeket tudunk elérni!”
FIA European Truck Racing Championship, Zolder

FIA European Truck Racing Championship, Zolder

Két hete a vasárnap aztán a technikával gyűlt meg a baja a fehér MAN-nek. Az első futamon a turbófeltöltő adta meg magát, amit sikerült a második startig kicserélni, majd a felzárkózással töltött körök közben szűnt meg a kamion fékhatása, amiért végül kiállta a versenyből a magyar gép. Összességében azonban mégis pozitívan értékelték az OXXO szakemberei a hétvégét, mivel a most alkalmazott újításaik bizalomkeltő helyekre vitték a kamiont, amikor az működött.
FIA European Truck Racing Championship, Zolder

FIA European Truck Racing Championship, Zolder

Az első októberi versenyhétvégére aztán kijavították az összes felmerült hibát és idén másodszorra Jaramába érkeztek a magyar kamionversenyzők. Kiss Norbi tavaly, itt szerezte első futamgyőzelmét, míg most a szombati első futamon a hetedik helyről indulhatott, majd visszaesett a nyolcadikra, amit a kuplungprobléma ellenére a befutóig tartani is tudott. Ez a fordított rajtsorrendnek köszönhetően a második futamon az első rajtkockát jelentette, amit végül sikerült végig megtartani és megszerezni a futamgyőzelmet. Norbi így mesélt a versenyről:
FIA European Truck Racing Championship, Jarama

FIA European Truck Racing Championship, Jarama

„Elkaptam a rajtot, picit másképp csináltam, mint eddig, lassabb tempóról rajtoltam. Be is jött, a többiek kicsit megzavarodtak tőle. A verseny feléig körülbelül két másodperccel vezettem, ott viszont megérkezett mögém Lacko és Hahn, majd Albacete is. A kigyorsításokra próbáltam koncentrálni, hogy ne tudjanak tiszta előzési manővert felépíteni, s ez nem is sikerült nekik, magam mögött tartottam őket, így megnyertük a futamot. Nagyon boldog vagyok, köszönöm a srácoknak a rengeteg munkát, a fejlesztéseket, a beállításokat, most is találtunk valamit, így az első futamhoz képest gyorsultunk is sokat. Jó volt újra a dobogó legfelső fokán állni, főleg, hogy otthonról élőben nézhették, köszönöm mindenkinek a buzdítást!”
FIA European Truck Racing Championship, Jarama

FIA European Truck Racing Championship, Jarama

Vasárnapra új beállításokkal próbálkozott a csapat, ami már a bemelegítő körökön jó döntésnek bizonyult, mivel a pilóta stabilabbnak érezte az autót a szombatihoz képest. Az első futamon a hetedik helyről tudott indulni az OXXO MAN-je, majd feljött a hatodikra, de végül egy futóműalkatrész törése miatt a hetedik pozícióban ért a célba. Ez a második futamon második, de még első soros rajthelyet jelentett, ahonnan már csak egy jó rajtra volt szükség az újabb győzelemhez. Sikerült is lerajtolni Lackót, majd a mögötte jövők elfoglalták egymást, így tartani is tudta az első helyet Norbi. Két körrel a vége előtt azonban csörgés kezdett hallatszódni a hajtás felől, amitől a magyar csapat minden tagjának megfagyott az ereiben a vér. Végül, mivel egyéb jel nem utalt hibára, a hangokkal nem törődve a célig hajtotta a gépet a pilóta, így a hétvégén másodszorra álhatott a dobogó legfelső fokára és másodszor is meghallgathatta a teljes FIA European Truck Racing Championship mezőnye a magyar himnuszt. Norbi így zárta a hétvégét:

„Nagyon jó hétvégén vagyunk túl, végig jól működött az autó, köszönöm a srácoknak a rengeteg munkát, két éjszakát átdolgoztak, hogy tudjak versenyezni, ráadásul fantasztikusan összerakták a kamiont. Jól működtek a fejlesztések, sokat gyorsultunk még a délelőtti futamhoz képest is, látszott, hogy nem tudnak utolérni, illetve közelíteni az ellenfeleink. Mindkét napon futamot nyertünk, nagyon boldog vagyok és hatalmas öröm volt az egész csapatnak, kellett már ez a siker, azt gondolom megdolgoztunk érte, nem csak itt, Jaramában, hanem egész évben!”

Norbi jelenleg összesítésben a tizedik helyen áll, de már csak olyanok előzik meg, akik minden hétvégén tudnak pontokat szerezni. Az utolsó versenyhétvége ezen a héten, Le Mans-ban lesz.

Forrás: oxxoracing.com, www.fia.com