A Jaguar XJ_e plug-in hibrid kutatási projektjének járműve és az Emerald Automotive t-001 típusú, megnövelt hatótávú elektromos kisáruszállítója méri össze tudását azon a november 3-i szombaton, amikor a Brighton-i Madeira Drive-ról, a La Manche csatorna partjáról indulva egészen a London belvárosában található Regent street-ig igyekeznek a lehető legkevesebb energia felhasználásával bejutni a versenyzők a Future Car Challenge rendezvény alkalmából.
A plug-in hibrid Jaguar XJ_e 12,3 kWh-s akkumulátorcsomagot kapott az Axeontól, ami akár 25 mérföldes, tehát 40 km-es távon biztosítja a járműnek a kizárólag elektromos áram felhasználásával történő haladást, amivel átlagosan 75 g/km alatt lehet tartani a limuzin széndioxid-kibocsájtását. A legújabb technológiai alapokra készült, lítium-vasfoszfát akkumulátorok egy 69 kW-os villanymotort táplálnak, mely egy kétliteres, négyhengeres, turbófeltöltős motor mellett csatlakozik a hajtásláncba. Az akkumulátorokkal egy egységbe épített vízhűtés és -fűtés tartja ideális hőmérsékleten a rendszert, ami az optimális akkumulátor-vezérlést és a biztonságot is szolgálja egyben.
Az Emerald Automotive angol-amerikai vegyesvállalat mind a szigetországban, mind pedig a tengerentúlon reklámozott, de az Egyesült Királyságban elkészített t-001 fantázianevű elektromos kisáruszállítója szintén az Axeontól kapta 25 kWh-s akkumulátorcsomagját.
Amennyiben a t-001-es akkumulátorai merülni kezdenek, egy kis, négyhengeres benzinmotor a beépített, 50 kW-os generátor segítségével elkezdi azokat visszatölteni, ami a 28 literes üzemanyagtartályt figyelembe véve 650 km-re növeli a t-001 hatótávolságát. A folyamatosan 100, csúcsértékként pedig 225 lóerő leadására képes villanymotor 128 km/h-ig tudja felgyorsítani a kisáruszállítót, amit 0-ról 100-ra kevesebb mint tizenkét másodperces gyorsulás kísér.
Ha száz kilométernél rövidebb utakon szállítunk a t-001-gyel és nem akarunk üzemanyagot fogyasztani, miközben biztosak vagyunk benne, hogy a környékünkön nem szénből állítják elő a villamosáramot, akkor érdemes állásidőben a külső töltőt használni, ami 10 kW-os töltéssel, 3-4 óra alatt képes a 355 V-os akkumulátorokat menetkész állapotba hozni. A takarékosságot mindeközben regeneratív fékezési mód is segíti.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy mindkét széndioxid csökkentésre összpontosító projektben részt vehetünk, miközben izgatottan figyeljük a járművek teljesítményét, amit a Future Car Challenge-en nyújtanak majd. Ezzel bizonyítják majd, hogy az Axeon akkumulátor-megoldásainak széleskörű használhatósága a luxusautóktól a kisteherautókig terjed” – mondta el Lawrence Berns, az Axeon elnöke.
Az Emerald Automotives videója a t-001 technológiájáról