A gyártó tájékoztatása szerint az új 8×8 kerékképlettel rendelkező Phoenix tervezésekor ügyeltek rá, hogy sorozatgyártásra is alkalmas legyen a típus, ennek megfelelően olyan főegységeket építettek a járműbe, amelyek már az időközben bemutatott specifikációban is megtalálhatók. A billencses, összkerékhajtású Phoenix teherbírása 32 tonna, terebélyes rakfelületén pedig 18 köbméter törmelék, vagy egyéb anyag szállítására képes. Az eredetileg ausztrál piacra fejlesztett hidraulikus emelő szerkezet a szlovák VS-Monttól érkezett.
A fülke a DAF CF85-östől származik és független fűtéssel is rendelhető. A Phoneix meghajtásáért egy 12,9 literes, 462 lóerős Paccar MX dízelmotor felel, az erőátvitelről pedig a ZF automatizált, 16 sebességes váltója, továbbá a csehek egy-, vagy kétsebességes osztóműve gondoskodik. A hajtásrendszer kelet-európai fejlesztés, ennek megfelelően a Tatra ebben a típusban is megőrizte azt a lehetőséget, hogy az első kerék meghajtása szükség esetén kikapcsolható.
A Phoenix tavaly, az új Actros mögött a második helyen végzett az év teherautója címért folyó versenyben, amin felbuzdulva a Tatra több nyugat-európai országban is forgalmazni kezdte az új típuscsaládot. A DAF-klónokhoz a csehek leginkább Kelet-Európában és Oroszországban fűznek komoly reményeket, de az is lehet, hogy sikerük nagyobb lesz a vártnál.