A 25,25 méter hosszú szerelvény egy csere-felépítményes, háromtengelyes alvázból, egy nyerges pótkocsiból és egy hagyományos félpótkocsiból áll. A 440 lóerős MAN TGX számos olyan biztonsági felszereléssel van ellátva, amely a piacon is megtalálható, így az ABS és az elektronikus menetstabilizáló program (ESP) mellett az adaptív sebességtartó automatika, a sávelhagyás figyelő rendszer és a folyamatos csillapítás-vezérlés is helyet kapott a kamion fedélzetén. A hagyományos közúti szerelvényekhez képest a hosszú teherautók körülbelül 40 százalékkal több árut képesek szállítani anélkül, hogy túllépnék a megengedett 40 tonnás összsúlyt. Számítások szerint két hosszú kamion szállítási kapacitása három hagyományos méretű teherautóéval ér fel, így akár jelentősebb üzemanyag megtakarítás is elérhető. A gyártó szerint az extra méretű kamionok üzembe állításával enyhülhet a forgalom, valamint a járművek kedvezőbb súlyeloszlása révén csökkenhet a közúti infrastruktúra terhelése.
Extra hosszú kamiont tesztel az MAN
Kiderül, gazdaságosabbak-e normál változatoknál
Október elejétől egy extra hosszú MAN TGX ingázik a németországi Dachau és Salzgitter között, amely a gyártó logisztikai központjaiba szállítja a teherautó és autóbusz alkatrészeket. A közel 600 kilométeres teszt célja, hogy tanulmányozzák a hosszabb járműkombinációk a közlekedésre, a közúti áruszállításra, illetve a környezetre gyakorolt hatását.