A Renault Maxity Electrique nemrég érte el a százezer kilométeres futásteljesítményt. A környezetkímélő kis-áruszállító lelke egy aszinkronikus elektromos motor, mely a dízelmotorokhoz képest kevesebb karbantartást igényel. Az energiaellátásról a lítiumion akkumulátorok gondoskodnak, melyek feltöltése nyolc órát vesz igénybe. Ezek hatótávolsága körülbelül száz kilométer, ez pedig nagyjából két eurójába kerül az üzemeltetőnek naponta, feltéve, ha csak ennyit megy egy nap a teherautó.
A Maxity-t egyelőre olyan cégek alkalmazzák, amelyek a belvárosi, rövidtávú fuvarokban érdekeltek, jó példa erre a Transport Rivals, mely az Unesco által a világörökség részévé nyilvánított Albi központi részén szállít és végzi üzletei áruellátását. A főváros zajában elsősorban csendes működésével kelti fel a kerékpározók és a gyalogosok kíváncsiságát. „Gyakran megkérdezik, hogy ez tényleg egy elektromos teherautó-e” – mesélte a Maxity-vel kapcsolatban Thierry Lessaigle, a Tafanelnál dolgozó sofőr.