A négyajtós SOR NB12-t egy dízeles, 264 lóerős Iveco NEF Tector F4AE 3682E típusú, töltőlevegő hűtéses motor hajtja, míg az ötajtós csuklós NB18 erőforrása egy ugyancsak az olasz gyártótól származó Cursor F2BE 3681B-es. A két jármű különlegességének számít a speciális ajtó-, illetve ülésrendezés, továbbá az eltérő mérető gumiabroncsok alkalmazása az első, második és harmadik tengelyen, mely kétséget kizáróan ritkaságszámba megy a közép-kelet-európai piacon. A tesztjárművek befogadóképessége az átlagosnál kicsit jobb, hiszen az NB12-es 93+1, az NB18-as pedig 149+1 utas szállítására alkalmas. Ahogy szinte minden SOR-ben, úgy a Budapesten vendégeskedő cseh tesztjárművekben is magyar üvegek vannak, melyek Orosházán készültek.
A SOR Libchvy s.r.o. jelenleg a J&T befektetői csoport kezében van, mely egy rendkívül dinamikusan fejlődő és egyre nagyobb árbevételt elkönyvelő céget tudhat magáénak. Az ex-Karosa dolgozókból verbuválódott gyártó 20 évvel ezelőtt, még kisméretű autóbuszok gyártásával jelent meg a piacon. A siker titka a könnyűszerkezetes járművek gyártásában rejlik, melyek két tonnával könnyebbek hasonló társaiknál. Ez azért jelent lépéselőnyt a kiskerekű buszokat gyártó cég számára, mert számítások szerint minden megspórolt tonna 7 százalékos energia megtakarítást eredményez. 2010-ben a SOR 494 buszt adott el, 2011-ben ez a szám már ötszáz fölé emelkedett, köszönhetően a pozsonyi és a prágai tendereknek. A jelek szerint a cseh gyártó a következő néhány évben sem marad munka nélkül, hiszen a Budapestre hozott NB18-asból összesen 235 darabot, az NB12-ből pedig 465 járművet kell leszállítania Prágának 2010 és 2014 között, miközben Pozsonyban is jelentős mennyiségű SOR autóbusz áll forgalomba, hiszen a szlovák főváros közlekedési vállalata összesen 100 darabot rendelt az NB szóló és csuklós típusokból.