A Sealand alapja egy módosított Iveco Daily 4×4 alváz. A jármű mechanikus alkatrészeit nem változtatták meg, azonban annak érdekében, hogy vízi közlekedésre is alkalmas legyen, bizonyos módosítások elengedhetetlenek voltak. Ez elsősorban az alsó rész vízállóvá alakítását jelentette, amely köré egy acéllemezből készült hajótest került.
Hajtása háromliteres, turbódízel erőforrással kiegészített vízszivattyús rendszer segítségével történik, a maximálisan megtehető távolságot pedig a körülbelül 300 liter üzemanyagot befogadni képes kiegészítő tartályok biztosítják. A kétéltű már számos küldetésen részt vett, például 14 óra alatt átkelt a Korzikai-csatornán, 75 tengeri mérföldet (140 km) téve meg.
A RAVx6 ‘Duffy’ kitűnően használható vészhelyzetek, például árvíz esetén. A jármű vízen, műúton, terepen és rögös, sáros talajon is könnyedén manőverezhető. Mindhárom tengelyét differenciálzárral szerelték fel, amelyeket úgy méreteztek, hogy a speciális közlekedési eszköz a legszélsőségesebb körülmények között is használható legyen.