Egy szállítmányozó cég ott spórol, ahol tud, nem utolsó dolog, ha ebben a gyártó is partner, az Iveco pedig többszörösen is az – így lehetne összefoglalni a közelmúltban tartott új Stralis High-way sajtópremierjét. A frissített modellt a cég tájékoztatása szerint úgy fejlesztették ki, hogy figyelmet fordítottak a teljes birtoklási költség (TCO) csökkentésére. Az eredmény egyfelől szerénynek, másfelől viszont ígéretesnek mondható, hiszen a Stralis Hi-way esetében 4 százalékos teljes birtoklási költségmegtakarítást sikerült elérni a nemzetközi megbízások esetében, évi 130 ezer megtett kilométerrel számolva.
Az új megjelenés része a két széles légterelő, továbbá az ívelt hűtőmaszk.
Az új megjelenés része a két széles légterelő, továbbá az ívelt hűtőmaszk.
Fotó megosztása:
A korábbi és az új változaton jól látható az aerodinamikai fejlődés.
A korábbi és az új változaton jól látható az aerodinamikai fejlődés.
Fotó megosztása:
Az új Stralis lökhárítója nagyobb lett.
Az új Stralis lökhárítója nagyobb lett.
Fotó megosztása:
A vezetőt a telematikai rendszerek segítik munkája közben.
A vezetőt a telematikai rendszerek segítik munkája közben.
Fotó megosztása:
Jobb kézre áll a panel, amelyen a szórakoztató és a telematikai berendezések egyaránt kezelhetőek.
Jobb kézre áll a panel, amelyen a szórakoztató és a telematikai berendezések egyaránt kezelhetőek.
Fotó megosztása:
Az új vezetőülés kényelmesebb, a kabin hátsó traktusában található ágy alatt pedig számos kihúzható rekeszt helyeztek el.
Az új vezetőülés kényelmesebb, a kabin hátsó traktusában található ágy alatt pedig számos kihúzható rekeszt helyeztek el.
Fotó megosztása:
A korábbi és az új változaton jól látható az aerodinamikai fejlődés.
Ugyan a külső tetszetős változásokon ment keresztül, most mégis először vessünk egy pillantást a megújult műszaki tartalomra. Az új modellekhez többféle soros hathengeres felépítésű FPT Industrial Cursor motor választható, mely számos lökettérfogat-változatban – Euro 5 esetében 8,10, 13 literes, Euro 6-os szabványnál pedig 9,11 és 13 literes verzióban – rendelhető. A palettán szereplő dízelmotorok 310-től egészen 560 lőerősig, a CNG üzemű meghajtások pedig 270-től 330 terjednek.
A Stralishoz háromféle sebességváltó választható: egy kilenc- és tizenhat sebességes, szervórásegítéses kézi, egy tizenkét sebességes Eurotronic automatizált váltó, továbbá egy teljesen automata, melyet elsősorban a gyakori megállásokhoz célszerű választani. A tengelyek közül egy egyszeres áttételezésű szabványos és egy tandem hátsó tengely, illetve egy nagyobb kettős áttételezésű hátsó tengely áll rendelkezésre. A frissített modell felfüggesztése parabolikus, vagy légrugós, esetleg teljesen légrugós lehet.
A környezetvédelmi normák teljesítése érdekében az FTP Industrial speciális megoldást alkalmazott a káros anyagok kiszűrésére. A szigorú értékeket a Stralis motorja egy úgynevezett utókezelő technológiával teljesíti, a katalitikus redukciós rendszer segítségével, mely kipufogógáz-visszavezetés nélkül járul hozzá a levegőbe kerülő üvegházhatású gázok mértékének csökkenéséhez. Az ilyen jellegű technológiával felszerelt motor kiegészítő hűtést nem igényel, ezért az egyedi megoldás lehetővé teszi az utókezelési rendszer egyszerűsítését és a meglévő kabinstruktúra használatát.
Az új Stralis háromféle kabinkialakítással készülhet: a hazai piacon a legnagyobb, a ‘High-way’ elnevezésű 2,5 méter hosszú illetve széles változat debütált, de igény szerint az Iveco egy hosszú és közepesen széles, 2,3 méteres verzióban, továbbá egy rövid és közepesen széles 2,3 méteres változatban is leszállítja a díjnyertes típust. Az új dizájnelemek természetesen mindegyik kialakításban fellelhetőek, így többek között a nagyobb légterelő, a szélesen ívelt hűtőrács, nem utolsó sorban pedig a széles lökhárító egyaránt része az új formatervnek. A High-way kialakítása letisztult és ötletes, avagy az az egyszerűség, amit például hajdanán egy Kamazban élvezhettünk, az ebben a modellben is megtalálható: igaz, a vezetőülések kényelmesek, a belső borítások pedig szolid, ugyanakkor elegáns benyomást keltenek. A széles ágy alatt többféle rekesz, illetve egy kisebb hűtő is megtalálható, a ki- és beszállást hosszú markolatok és fogantyúk segítik.
Az új Stralis lökhárítója nagyobb lett.
A Stralis továbbfejlesztésénél a mérnökök foglalkoztak a rendelkezésre álló telematikai rendszerek felhasználásával is. Ennek eredményeképpen fékasszisztens funkcióval ellátott EBS-szel, adaptív sebességtartó automatikával, a nappali menetfényt, valamint fáradtságot figyelő funkcióval és sávelhagyás-figyelő technológiával is rendelhető az olaszok új büszkesége. A gyártó a sokféle területért felelős rendszert ‘Iveconnect’ névre keresztelte, mely magában foglalja az információs, a szórakoztató, a navigációs, továbbá a vezetéstámogató eszközök és a korszerű flottakezelési szolgáltatások kezelését. Ez tulajdonképpen egy fedélzeti asszisztens, kezelését pedig a műszerfal melletti érintőképernyőn végezhetjük.
A fedélzeti technológiának köszönhetően lehetséges lesz a sofőr vezetési stílusának valós idejű korrigálása is. A módszer lényege, hogy a menet közben összegyűjtött adatok kiértékelésével a járművezetőnek érdemi segítségnyújtás is adható a sebességváltás, a gáz- és fékpedál optimális használata érdekében. Hogy a nagy testvér se maradhasson ebből ki, az Iveco tálcán nyújtja a flottamenedzsert, mely távolról értékelheti és rangsorolhatja az egyes sofőrök vezetési technikáját, ennek köszönhetően pedig nyilvánvalóvá válik, hogy a szállítmányozó cégnél ki érdemel hátba veregetést vagy éppen egy ‘ejnye-bejnyét’.
A vezetőt a telematikai rendszerek segítik munkája közben.
Az új Stralis nehézgépjárművek Spanyolországban, a madridi Iveco gyárban készülnek a gyártási minőség legszigorúbb szabványainak megfelelően. Az új járműgeneráció kiterjedt minőségi és megbízhatósági vizsgálatokon esett át. Több mint 6 millió kilométernyi tartóssági vizsgálat és több mint 11 millió kilométernyi valós vezetési próba előzte meg az új Stralis Hi-Way modell bemutatkozását.