A vonal megszüntetése miatt a évente 30 ezer kamion kénytelen az autópályát választani a vasút helyett. Egyes információk szerint egy Szeged-Wels retúr – kétszer 613 kilométer – kamionjegy ma mintegy 300 ezer forintba kerül. Közúton ez csak az üzemanyagköltséget és az autópályadíjat számolva 217 ezer forint körül mozog. 

A vasúti kamionszállítás felszámolása elsősorban az állami támogatás megnyirbálásának köszönhető. A kormány jövőre nem támogatja a szállítást a korábbi gyakorlat szerinti 200 millió forinttal. A „gördülő országút” megállása kapcsán az érintett társaságoknál mintegy 100 munkahely szűnhet meg. 
A környezetbarát vasúti kamionszállítás állami támogatásának visszavonásával ugyanakkor 30 ezerrel növekszik az ország közútjain áthaladó nehéz kamionok száma. Holott a nehézgépjárművek közlekedésének jelentős környezetszennyezési, baleseti hatásait, útburkolat-rongálásait, többletköltségeit lehetne elkerülni a RoLa támogatásával. 
A RoLa forgalom jelenlegi szintjének megőrzéséhez 200 millió forintra lenne szükség. Egy lehetséges alternatíva lehetett volna a vonal megőrzése érdekében a használatarányos útdíj, mellyel a szállítási költség 274 ezer forintra nőne, lényegében annyira, mint amennyibe a vasúti szállítás is kerül. Az autópálya-használat során viszont a jármű kopik, a sofőr pedig nem pihen. Az osztrák tulajdonos azért döntött a bezárás mellett, mert a viszonylat fenntartása veszteségessé vált.
RoLa: itt a vég? 1
Az állami támogatás megszüntetése miatt a vonal fenntartása gazdaságtalanná vált

Az állami támogatás megszüntetése miatt a vonal fenntartása gazdaságtalanná vált

A RoLa 2002-ben még 100 ezer kamiont szállított, Magyarország európai uniós csatlakozásával ez a szám évi 80 ezerre, majd Románia és Bulgária belépésével 30 ezerre csökkent, ugyanis az új tagországok csatlakozásával megszűnt a kamionosok engedélykötelezettsége az Európai Unióban.

Forrás: MTI, hungarokombi.hu