A Mercedes-Benz élen jár a biztonsági megoldások megalkotásában, ezt mi sem bizonyítja  jobban, mint például a légzsák 1980-as kifejlesztése, továbbá az Electronic Stability Program (ESP) 1995-ös piacra dobása is, mely négy évvel később minden járművünkben széria felszerelés lett.’ – jegyezte meg az elismerés kapcsán Steve Bridge, a Mercedes-Benz angliai haszonjármű értékesítési és marketing vezetője. 

A cég képviselője szerint az ESP kiemelten fontos lehet a jármű manőverezésénél. Az elektronikai fejlesztés elsősorban a pályaelhagyásos balesetek számát hivatott csökkenteni. Működése abban nyilvánul meg, hogyha a gépkocsi a saját tengelye körül hirtelen elfordul és a kormánymozdulatokra nem megfelelően reagál, akkor elveszti a stabilitását. Az ESP tulajdonképpen az irányeltérési szögsebességet méri, amennyiben ez eltér a normálistól, akkor beavatkozik. Szükségtől függően vagy csak a kerekekre leadott vonóerőt mérsékli, vagy, ha ez kevésnek bizonyulna, egymástól teljesen függetlenül fékezi a megfelelő kerekeket is.

Paul Braker, a ‘What Van’ szervezője kiemelte, hogy a Mercedes-Benz kétségtelenül vezető gyártónak számít a könnyű haszongépjárművek terén, melyet többek között a biztonsági megoldásoknak is köszönhet. ‘Minket elsősorban az nyűgözött le, hogy a Sprinter 4×4 remekül megállja a helyét a városi illetve a kinti terepen, erre eddig egyetlen furgon sem volt képes’ – emelte ki Braker. A ‘What Van’ elnevezésű verseny Nagy-Britannia egyik legrangosabb elismerésének számít a könnyű haszongépjárművek terén. A megmérettetés során összesen 12 kategóriában választanak győztest immáron két évtizede.