Az Ensign Bus műszaki igazgatója, Brian Longley kiemelte, hogy a közlekedési vállalat már jelentős tapasztalatra tett szert a hibrid technológiájú autóbuszok terén. Longley szerint a Volvo B5LH alváz, a svéd hajtáslánc és a Wrightbus karosszéria jó kombinációnak bizonyult.
A környezetbarát technológiával szerelt autóbuszok a thurrocki vonalakon álltak forgalomba. Az új emeletesek a hibrid technológia segítségével takarítanak meg üzemanyagot. A Wrightbusokban egy 4,8 literes dízel- és egy elektromos motor dolgozik együtt annak érdekében, hogy a forgalmi körülményeknek megfelelő energiafelhasználás valósulhasson meg, de akár egymástól függetlenül, azaz külön-külön is üzemeltethetőek.
A fékezések során az energia visszatáplálható, amelyet a rendszer a fedélzeti akkumulátorban tárol el. A nagyobb forgalmi dugókban a dízelmotor kikapcsolható és a lassú haladás az elektromos meghajtással is lehetségessé válik, ennek köszönhetően jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el.
Jó párosítás a Volvo alváz és a Wrightbus karosszéria
Jó párosítás a Volvo alváz és a Wrightbus karosszéria
Fotó megosztása:
Jó párosítás a Volvo alváz és a Wrightbus karosszéria
Az új autóbuszokat Ensign Bus elnöke, Peter Newman és a Phil Fletcher, a Volvo Bus területi értékesítési vezetőjének jelenlétében adták át. A vállalatnál egyébként már 10 B9TL autóbusz közlekedik, melyek kedvező tapasztalatait felhasználva újabb Volvo-alvázas konstrukciók mellett döntöttek. Az együttműködés eredményképpen a Volvo új hibrid buszai már a novemberi Green Award kiállításon is láthatóak voltak, továbbá Németországban, az EBUS kiállításon is megtekinthetőek voltak az érdeklődők számára.