A DPP összesen 6,5 millió eurót, azaz 1,9 milliárd forintot fizetett az autóbuszokért (darabonként mintegy 48 millió forintnak megfelelő összeget). A DPP első ízben választotta a Solarist, a megrendelt járműveket pedig 2015-ig kell leszállítania a bolechowoi gyárnak. Az első tíz busz ez év végéig érkezik meg a Dopravní podnik hlavního města Prahy-hoz (DPP), a már hagyományosnak tekinthető fehér-piros színezésben. A fennmaradó harminc járművet a következő három évben kell leszállítania  a cseh fővárosi közlekedési vállalat részére.

Az új midibuszok 8,95 méter hosszúak és 2,4 méter szélesek és 27 ülőhellyel és 39 állóhellyel rendelkeznek és összesen 66 utas szállítására alkalmasak. A második ajtónál kialakított peronon lehetőség van kerekesszékesek, illetve babakocsival közlekedők kényelmes utazására. A prágai közlekedési vállalat által megvásárolt Urbino 8,9-eseket egy 6,7 literes, 181 kW-os Cummins dízel motorral gyártják, melyek teljesítik az EEV emissziós normákat. Az új autóbuszokat ZF EcoLife automata sebességváltóval látják el.

‘Csehország volt az első exportpiacunk 2000-ben és napjainkra már az egyik legfontosabb célországot jelenti autóbuszaink számára. Minden egyes szerződést nagy sikernek értékelünk, így a nemrég megkötött 40 darabos prágai megrendelést is. Nagyon várjuk már, hogy viszont lássuk autóbuszainkat ebben a gyönyörű városban’ – jelentette ki Małgorzata Olszewska a Solaris Bus&Coach értékesítési és marketing vezetője.

Prága korábban az E91-eseket részesítette előnyben  a midibuszok terén

Prága korábban az E91-eseket részesítette előnyben  a midibuszok terén

Prága korábban az E91-eseket részesítette előnyben a midibuszok terén

A cseh főváros korábban összesen hét darab, Rába-alvázas Ikarus E91 típusú midibuszt rendelt. Az elsőt 2003-ban, az utolsót pedig 2007-ben szállították le a DPP-nek. A mátyásföldi gyár 2007-es bezárását követően azonban elveszett az esélye annak, hogy magyar gyártmányú autóbuszt vásároljanak a prágaiak. Igaz, jelenleg az egykori Ikarusos dolgozókból alakult Molitus gyárt az E91-eshez hasonló kialakítású midibuszt, mely az S91 típusnevet viseli. A dolog pikantériája, hogy az S91-est Csehországban is forgalmazzák.