A holland csapat két-két 4×4-es Evolution 3 és Evolution 2 új Iveco Trakkerrel, valamint egy Iveco Powerstar modellel versenyzik Dél-Amerikán keresztül. Mindegyikét kamiont egy 840 lóerős FPT Industrial Cursor 13 motorja hajtja. A ralin részt vevő versenykamionok mellett hét segítő jármű is szolgálatot teljesít, amelyek járműtámogatást és -szervizelést is biztosítanak majd. A kísérők flottáját öt új Iveco Trakker (egy 8×8-as, két 6×6-os, egy 4×4-es modell és egy 6×6-os lakóautó), valamint egy 4×4-es Daily alkotja.
A harmadik éve tartó együttműködés a 2011-es Marokkó-ralival kezdődött. Az Iveco és az FPT októberben újból rajthoz álltak a 2012-es Marokkó-ralin, ahol a csapat sofőrjei, Gerard de Rooy és Miki Biasion az első, illetve a második helyet szerezték meg a különleges teherautó kategóriában. Mivel a Marokkó-rali hagyományosan a Dakarra való felkészülésnek számít, a csapat bizakodva vághat neki a januári, sokkal nagyobb kihívásnak.
A versenyben az erőt biztosító FTP Industrial motorok A 6 hengeres Cursor 13 motor az FPT Industrial folyamatos kutatási és fejlesztési tevékenységének eredménye. Olyan fejlett technológiákkal rendelkezik, amilyen például a második generációs, nagy teljesítményű közös nyomócsöves befecskendezési rendszer, amely akár 2200 bar nyomást is képes biztosítani.
A Dakar-ralihoz hasonló, nagy kihívást jelentő sportversenyek remek lehetőséget biztosítanak a motorok teszteléséhez, ezen felül a vízen zajló versenyek is kiváló helyszínei a hasonló célú teszteléseknek. Az FPT Industrial utóbbi területen is sikert ért el a közelmúltban egy másik, 9 literes, 650 lóerős Cursor motor jóvoltából. Két FPT Industrial C90 650 motor hajtotta ugyanis az ‘FB Design’ nevű nagysebességű motorcsónakot, amelyet Fabio Buzzi (motorcsónak-tervező és a vízi sportok világának többszörös bajnoka) irányított. Az ‘FB Design’ szeptemberben megdöntötte a New York – Bermuda útvonal eddigi rekordját, miután 17 óra és 6 perc alatt ért célba, 4 órával és 33 perccel gyorsabban az előző rekordnál. Ezt a győzelmet 2011-ben egy másik rekord megdöntése is megelőzte a Monte Carlo-Velence útvonalon.
Az FPT Industrial motorjai 2012-ben több díjat is kiérdemeltek: a Cursor erőforrással hajtott Iveco Stralis Hi-Way nyerte el az ‘International Truck of the Year 2013’ címet. A szintén Cursor motorral felszerelt Case IH SteigerR pedig új rekordot állított fel az üzemanyag-takarékosság terén a Nebraska Tractor Test által végzett tesztelés során. Az NEF 45 motorral meghajtott New Holland T 4060 F traktor pedig elnyerte a ‘Best of Specialized 2013’ címet a ‘Tractor of the Year’ eseményen.