Az új járművek üzembeállításával a DHL Express célja, hogy csökkentse a levegőbe jutó üvegházhatású gázok mennyiségét. A jármű háromféle előnyt is hordoz magában: legalább 20 százalékkal kevesebbet fogyaszt hagyományos üzemű társaihoz képest, a károsanyag kibocsátása minimális, továbbá a dízel vagy benzines változatokkal szemben lényegesebben alacsonyabb zajszinttel rendelkezik, ezáltal csökkentve a zajszennyezést is.  

A Mercedes-Benz földgáz-technológiája az úgynevezett ‘Bluefficiency’ megoldás, mely alacsony károsanyag kibocsátást és magas fokú költségmegtakarítást eredményez. A dízelüzeműhöz képest a Sprinter NGT 30 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ fel. A jármű bivalens kivitelű, azaz hagyományos- és alternatív tüzelőanyaggal egyaránt használható, a váltáshoz mindössze egy gombot kell megnyomni a műszerfalon.  A környezetbarát áruszállító összesített hatótávolsága 1070 km felett alakulhat, kiviteltől és változattól függően. Jelenleg ez az egyetlen földgázzal hajtott típus a dél-amerikai ország piacán.

A Sprinter NGT nemcsak bivalens, hanem monovalens kivitelben is készül. Utóbbi esetében a kis méretű tankban (

Gázos Sprintereket vásárolt a DHL 1