Átadták az első Finnországból rendelt lengyel hibridbuszokat. A két új Urbinót a helyi tömegközlekedési vállalat a Tampereen Kaupunkiliikenne (TKL) vásárolta. A járművek kimondottan a megrendelő igényeinek megfelelően készültek, hiszen korábban még nem gyártottak ilyen, 12,9 méter hosszúságú hibrid autóbuszokat. A párhuzamos hibrid hajtásláncot az Eaton szállította.

A kék paca

A hibrid hajtású autóbuszokra nemcsak azok környezetkímélőbb meghajtása miatt esett a választás, a cég számára a közel 30 százalékos üzemanyag-megtakarítás is kiemelten fontos szempont volt. Az autóbuszokat azonban utasok számára a szokásostól eltérő, egyedi matricázás teszi megkülönböztethetővé a hagyományos üzemű járművektől. 

Timo Huusko művét egy, az autóbuszok dekorálására kiírt versenyen választották ki győztesként, melyet a tamperei TKL közlekedési vállalat rendezett. Munkájának a ‘Kék paca’ címet adta, mely abból ered, hogy az autóbuszon több hatalmas esőcsepp és zöld fű látható, jól érzékeltetve annak környezetkímélő jellegét. A TKL buszai egyébként hagyományosan kék-fehér színben futnak, tehát eredetileg az új Solarisok is a szokványos flottaszínben közlekedtek volna.
A helyközi kivitelű hibrid Urbinó hosszúsága párját ritkítja, hiszen 12,9 méter
A helyközi kivitelű hibrid Urbinó hosszúsága párját ritkítja, hiszen 12,9 méter

A helyközi kivitelű hibrid Urbinó hosszúsága párját ritkítja, hiszen 12,9 méter

„Egészen mostanáig Finnország volt az egyetlen ország, ahol még nem közlekedtek Solaris buszok. Büszke vagyok arra, hogy képesek voltunk változtatni ezen a helyzeten. Bízunk benne, hogy ez egy jó előjele annak, hogy hamarosan még több finn utas utazik a mi buszainkkal, ahogy azt már a svéd, a norvég, vagy a dán utasok teszik” – jegyezte meg Małgorzata Olszewska, a Solaris értékesítési és marketing igazgatója.

A finn Manchester

A nyugat-finnországi Tampere a második legnagyobb ipari régió és a harmadik legnépesebb város az országban. A finn textilipar otthonaként úgy is emlegetik a települést, mint Finnország Manchesterje. Az agglomerációval együtt a 300 ezer lakost összesen 135 darab busz szolgálja ki legalább 30 vonalon. A közlekedési szolgáltatást biztosító TKL-nél eddig főként Scania- és Volvo-alvázas buszok szolgáltak. Ezzel a szerződéssel Finnország lett a 26. állam, ahová Solarist exportáltak.