Átadták az első Finnországból rendelt lengyel hibridbuszokat. A két új Urbinót a helyi tömegközlekedési vállalat a Tampereen Kaupunkiliikenne (TKL) vásárolta. A járművek kimondottan a megrendelő igényeinek megfelelően készültek, hiszen korábban még nem gyártottak ilyen, 12,9 méter hosszúságú hibrid autóbuszokat. A párhuzamos hibrid hajtásláncot az Eaton szállította.
A kék paca
A hibrid hajtású autóbuszokra nemcsak azok környezetkímélőbb meghajtása miatt esett a választás, a cég számára a közel 30 százalékos üzemanyag-megtakarítás is kiemelten fontos szempont volt. Az autóbuszokat azonban utasok számára a szokásostól eltérő, egyedi matricázás teszi megkülönböztethetővé a hagyományos üzemű járművektől.
„Egészen mostanáig Finnország volt az egyetlen ország, ahol még nem közlekedtek Solaris buszok. Büszke vagyok arra, hogy képesek voltunk változtatni ezen a helyzeten. Bízunk benne, hogy ez egy jó előjele annak, hogy hamarosan még több finn utas utazik a mi buszainkkal, ahogy azt már a svéd, a norvég, vagy a dán utasok teszik” – jegyezte meg Małgorzata Olszewska, a Solaris értékesítési és marketing igazgatója.
A finn Manchester
A nyugat-finnországi Tampere a második legnagyobb ipari régió és a harmadik legnépesebb város az országban. A finn textilipar otthonaként úgy is emlegetik a települést, mint Finnország Manchesterje. Az agglomerációval együtt a 300 ezer lakost összesen 135 darab busz szolgálja ki legalább 30 vonalon. A közlekedési szolgáltatást biztosító TKL-nél eddig főként Scania- és Volvo-alvázas buszok szolgáltak. Ezzel a szerződéssel Finnország lett a 26. állam, ahová Solarist exportáltak.