A Proace pedig nem más, mint a Citroen Jumpy, Peugeot Partner és Fiat Scudo trió Toyota-emblémával ellátott változata, mely gyakorlatilag akár a Hiace utódjaként is felfogható. Igaz, a japánok ezúttal nem saját maguk fejlesztették ki a furgont, ahogy azt korábban tették, hanem inkább egy már bevált, európai modellt háziasítottak. Az új Toyota áruszállító olyannyira európai, hogy még a gyártása is a kontinensen zajlik majd.

Többféle raktér variáció

A Proace várhatóan 5, 6 vagy 7 köbméterű  – akár két oldalsó tolóajtóval ellátott – változatban  is elérhető lesz. A motorválasztékban pedig egy 1 literes, 90 lóerős, egy 2 literes 125 lóerős, vagy egy 6 literes 160 lóerős meghajtás szerepel. A legerősebb motorokhoz akár hatsebességes automata sebességváltó is rendelhető, ugyanakkor a gyártó tájékoztatása szerint az elektromos ablakemelő, az állítható visszapillantó, a távirányítású központi zár, az állítható magasságú kormány, a klíma, a Bluetooth-kapcsolat és a tempomat is szériatartozék lehet. Persze némi felárért akár menetstabilizáló segédelektronika is kapható majd a Proace-hez. A furgon kétféle hosszúsággal és magassággal készül majd, maximális teherbíró képessége pedig 1200 – 2000 kg között lehet.

A Proace 5, 6 vagy 7 köbméteres változatban, két oldalsó tolóajtóval is elérhető lesz

A Proace 5, 6 vagy 7 köbméteres változatban, két oldalsó tolóajtóval is elérhető lesz

A Proace 5, 6 vagy 7 köbméteres változatban, két oldalsó tolóajtóval is elérhető lesz

Tavasszal érkezik

A megrendelő igényeivel összhangban az új Proace-t többféle változatban gyártják, ennek megfelelően a jármű raktere lehet teljesen dobozos, azaz oldal- és hátüveg nélküli, lehet teljesen üveges, vagy hat személyes, személyszállításra alkalmas kivitelű is. A Proace összeszerelése Észak-Franciaországban, a sevelnord-i üzemben kezdődhet meg idén áprilisban. Az európai értékesítések várhatóan 2013 első felében indulhatnak meg, ennek köszönhetően a hazai piacon való feltűnése is erre az időszakra tehető.