A 2013-as FIA Kamion Európa-bajnokság versenynaptárába két új pálya is bekerült. Az egyik a spanyolországi Navarrában, a másik a szomszédban, Ausztriában található.
A sógoroknál épült A1 ring az egyik legközelebbi helyszín Magyarországhoz, ennek köszönhetően az Oxxo Truck Racing Teamnek alig kell majd utaznia. Kiss Norbert csapata ‘hazai pályaként’ tekint a július 6-7. között rendezendő osztrák futamra. A navarrai pálya azonban már jóval messzebb – 2000 kilométerre – van tőlünk. Az előtte lévő futamot viszont éppen Törökországban rendezik és mivel az egymást követő hétvégén vannak a versenyek, ezért a csapatoknak várhatóan 3000 kilométert kell majd utazniuk a négy nap alatt.
Rövid osztrák pálya
„A navarrai pálya viszonylag lassú kanyarokkal van tűzdelve, ami a pályarajzra nézve nem is tűnik fel, de a valóságban igen lassúak a kanyarok rajta. A szezon második felében már feküdtek nekünk is a lassabb kanyarok, úgyhogy jó lehet a pálya számunkra” – jegyezte meg Kiss Norbert , az Oxxo Truck Racing Team pilótája. A versenyző hozzátette, hogy véleménye szerint a szezon egyik legjobb, leglátványosabb versenyét hozhatja az osztrák helyszín, mivel az A1-ring a szokásosnál is rövidebb pálya. A köridők ebből kifolyólag egy perc alatt alakulhatnak, mely izgalmasabbá teheti a futamokat.
A navarrai pálya legalább 2000 kilométerre található
A navarrai pálya legalább 2000 kilométerre található
Fotó megosztása:
A1-ringre hazai pályaként tekint a Oxxo Truck Racing Team
A1-ringre hazai pályaként tekint a Oxxo Truck Racing Team
Fotó megosztása:
Kiss Norbertnek csak az olasz, a török és a német pálya ismeretlen
Kiss Norbertnek csak az olasz, a török és a német pálya ismeretlen
Fotó megosztása:
Kiss Norbertnek csak az olasz, a török és a német pálya ismeretlen
A magyar versenyzőnek ugyanakkor még ismerkednie kell az olasz, a török és a német pálya sajátosságaival, mivel ezeken még nem vett részt egyetlen egy futamon sem. Az európai kamionversenyek a hivatalos kiírás szerint idén május 19-én kezdődnek az olaszországi Misanóban.