Alacsonypadlós, legfeljebb négyéves buszok bérlésére írt ki közbeszerzési pályázatot a fővárosi közlekedési vállalat – tájékoztatta a BKK sajtóosztálya a Vezess.hu -t. A budapesti társaság összesen évi 845 ezer (+ 10%) kilométer teljesítésére írt ki tendert. A felhívás szerint az ajánlattevőnek a szolgáltatást legfeljebb 320 ezer kilométert futott, kéttengelyes, szóló, légkondicionálóval felszerelt autóbuszokkal kell biztosítania.
A pályázó dönt
A járművekre vonatkozó műszaki kritériumok között az is szerepel, hogy a buszok motorjának legalább az Euro 5-ös kibocsátási normákat kell teljesítenie. A tenderkiírás szerint a járművek karbantartását a nyertes ajánlattevő végzi majd, ugyanakkor azok üzemanyag-ellátásáról, takarításáról és tárolásáról a BKV gondoskodna. A felhívásban ugyanakkor nem határozták meg az autóbuszok számát, mert a nyertes ajánlattevő jogosultsága arról dönteni, hogy az egy évre meghatározott kilométer-mennyiséget hány jármű egyidejű rendelkezésre bocsátásával tudja teljesíteni.
Folytatódik az autóbuszbeszerzés
A BKK kiemelt célként kezeli a buszpark megújítását, ennek megvalósítása eddig főként használt járművek beszerzésével zajlott. Budapestre eddig összesen 100 darab alacsonypadlós jármű érkezett az elmúlt másfél év során. A BKV 31 db Mercedes Citarót, 38 db Volvo 7700-t és 13 db Van Hool A300-t vásárolt, a VT-Transman pedig 22 db Volvo-Aabenraa 8500 LE autóbuszokat szerzett be. A műszaki meghibásodás miatt keletkező járatkimaradások száma – a BKK tájékoztatása szerint – csökkent a tavaly télihez viszonyítva. A BKK és BKV jelenleg is több olyan tender készít elő közösen, amely újabb alacsonypadlós buszok beszerzését célozza meg. A jó állapotú 2-8 éves használt buszok mellett pedig VT-Transman üzemeltetésében májustól forgalomba áll a 150 db új Mercedes Citaro autóbusz is.
A miditender jelenleg még az előminősítési szakaszban van, melynek lezárását követően jön az előzetes ajánlattételi felhívás megjelentetése, majd azután jut a végleges ajánlati szakaszba. Ezután a pályázatok elbírálása, az eredményhirdetés és a szerződéskötés következik (ezen részek időigénye összesen kb. 3-6 hónap). Azonban a papírok aláírásától a teljesítés megkezdéséig is jelentős idő telhet el, hiszen ezen idő alatt gyárthatják le a buszokat. A májusban forgalomba álló Citaro autóbuszok esetében a megállapodás megkötését követően 6 hónappal később jelennek meg a fővárosi utakon az új járművek.