Kihirdette a BKK a használt csuklós autóbuszok beszerzésére kiírt tavaly novemberi pályázatát, melynek értelmében 25 db jármű érkezhet Budapestre. A tender győztese a HOMM Kft., mely 2000-es évjáratú Volvo 7000A típusú városi, alacsonypadlós autóbusszal pályázott.

A megvásárolandó buszokban  – a BKK közleménye szerint – kevés kilométer van, emellett a korábbi üzemeltető teljes körű karbantartási gyakorlatnak köszönhetően azok esztétikai és műszaki állapota a 7-8 éves buszokhoz mérhető. A tenderben feltételként szerepelt, hogy a járműveket érvényes műszaki vizsgával kell szállítani, így az első magyarországi forgalomba helyezéssel járó hatósági vizsgáztatási-eljárás rákényszeríti a HOMM Kft.-t arra, hogy az idővel felmerülő esetleges hibákat még a hivatalos átadás-átvétel előtt kijavítsa.

Csuklós polszkikat vesz a BKV 1
Így nézett ki anno egy, azok közül amelyek a villamospótlásban vettek részt

Így nézett ki anno egy, azok közül amelyek a villamospótlásban vettek részt Fotó: Aranyi Péter 

A Volvo 7000A autóbuszok az átvételt követően megkapják az egységes flottaszínt, továbbá utastájékoztató- és jegykezelő készülékekkel látják el őket. A beszerzés honosítással együtt számított egy buszra eső teljes költsége nagyjából megegyezik a 18-19 éves buszok vázfelújításának költségével.
A genfi autóbuszok nem teljesen ismeretlenek a főváros számára: 2008-ban egy tenderen már megjelent ez a járműflotta ajánlatként.

Akkor az időközben csődbe ment Alfabusz Kft. 48 millió forintos darabáron ajánlotta a járműveket, melyek ilyen áron történő megvásárlását végül a szakmai tiltakozások megakadályozták, ezért nem jött létre az üzlet. Ezzel szemben a jelenlegi nyertes ajánlatban közel 35 millió forinttal olcsóbb, vagyis 13,5 millió forint egy autóbusz ára.

Átfestés után az Alfabusz Kft. telephelyén

Átfestés után az Alfabusz Kft. telephelyén Fotó: Aranyi Péter 

Az Alfabusz Kft. akkor több mint 80 darab 2000-es gyártású genfi Volvo 7000A-ra szerzett opciós jogot, melyekből néhány példány 2007 szeptemberétől a Nógrád Volán üzemeltetésében közlekedett Budapesten villamospótlóként. A 2004 és 2006 között vásárolt, ‘csuklós polszkiként’ is emlegetett, a BKV-s Volvo 7700-zal megegyező kivitelű genfi buszok akkoriban igen rossz teljesítményt nyújtottak. A lengyelországi gyártású svájci járművek érdekessége, hogy az első ajtó kivételével valamennyi kifele nyílik, továbbá, hogy az ajtók felett kamerák találhatók, melyek képeit a szélvédő  felső része felett elhelyezett kis kijelzők jelenítik meg a vezető számára.