A GAZ-csoport három különböző típust fejlesztett ki a svéd gyártóval közösen. Az új típusok közül kettő városközi-, egy pedig távolsági kivitelű. Mindhárom modell a Scania által gyártott alvázra és hajtásláncra épül. Az új buszokat idén gyártják le és adják át a Mostransavtonak, mely az orosz főváros környéki régió egyik legnagyobb közlekedési vállalata. A tervek szerint 2014 első negyedévében a járműveket a Fekete-tenger melletti Szocsi környékén is forgalomba állítják, majd visszaviszik őket szervizre Moszkvába.

 ‘Ezzel a forgalomba álló buszmennyiséggel a Scania márka látványosan képviseltetni fogja magát Oroszország városaiban. Ám még ennél is jelentősebb számunkra, hogy a megállapodásnak köszönhetően a moszkvai régió Scania szervizei biztosítják a hátteret a buszok zavartalan üzemeléséhez.‘ – mondta Hans Tardell, a Scania Oroszország ügyvezető igazgatója.

A Mercedestől licencelt 0 303 1990-tól készült az orosz gyárban

A Mercedestől licencelt 0 303 1990-tól készült az orosz gyárban

A Mercedestől licencelt 0 303 1990-tól készült az orosz gyárban

A Golitsyno (GolAZ) autóbuszgyárat 1989-ben alapították, amikor az oroszok licencszerződést kötöttek a Mercedes-Benz AG-vel egyes autóbuszok oroszországi gyártásáról. 1990-ben a gyár megkezdte az O 303 turista- és helyközi kivitelű járművek összeszerelését.A megállapodás értelmében a buszok műszaki berendezései ugyancsak itt készültek. 1993-ban 25 darab O 303-at gyártottak Oroszországban, ez a mennyiség pedig később évről-évre nőtt. Jelenleg a gyár a GolAZ-5291 típuscsalád távolsági és helyközi-, továbbá a LiAZ-5256R városi és távolsági kivitelű autóbuszainak gyártásával foglalkozik.