A megállapodást Stefan Guttman, a Volvo Bus Corporation európai üzletfejlesztésért felelős alelnöke és Pintér István, a Rába elnök-vezérigazgatója írta alá a Parlamentben. A győri cég vezetője kiemelte, hogy a megkötött kereskedelmi, gyártási és ellentételezési szerződések megteremtik a lehetőségét annak, hogy a Rába a Volvóval szorosan együttműködve hazai gyártású járművekkel elégítse ki a tömegközlekedési szolgáltatók járműigényeit.
Az együttműködési megállapodás a Rába által gyártott termékekre vonatkozik elsődleges jelleggel, azonban a két fél támogatja más hazai beszállítók termékeinek felhasználását. Ehhez kapcsolódóan kezdeményezik a beszállítói kör fokozatos kiépítését, melynek koordinálását győriek látnák el. Az együttműködés kapcsán azonban várhatóan a Rábának bővíteni kell a gyártókapacitást.
A Volvo emellett az importbeszerzések teljes értékét hazai termékek vásárlásával kompenzálja. Az ellentételezés nyomán új lehetőséghez jut a Rába csoport futómű-üzletága, és tovább bővül a speciálisjármű-üzletág tevékenységi köre.
A Rába már több mint két évtizede szállít futómű-komponenseket a svéd gyártó felső kategóriás tehergépjárműveihez. A Svédország és Magyarország közötti kereskedelmi kapcsolatok folyamatosan bővülnek, a svédek ide irányuló behozatala az utóbbi tíz évben majdnem megkétszereződött, a hazánkból való kivitel pedig háromszorosára nőtt.
A Magyar Buszgyártók Szövetsége állásfoglalást fogalmazott meg a Rába és a Volvo Bus megállapodásáról. Kifogásolták, hogy ‘az előkészítésébe nem vonták be a jelenleg is termelő hazai gyártókat, beszállítókat és érdekképviseleteket‘. Szerintük ‘a monopolhelyzetbe kerülő új, állami gyártó több ezer meglévő munkahelyet veszélyeztet’.