A castellóni székhelyű társaság már négy darab ilyen üzemű járművet használ, ezek kiszolgálására saját LNG- és CNG-töltőállomást tart fenn. Az új szerzeményben egy 9 literes, 310 lóerős erőforrás dolgozik, mely teljesíti a legszigorúbb EEV emissziós normákat. A spanyolok a kamiont Allison automata váltóval és retarderrel rendelték.
A cseppfolyósított földgáz tárolására szolgáló tartályokat úgy alakították ki, hogy nagyon alacsony, – mindössze -100-196 Celsius fokos – hőmérsékletet biztosítson az üzemanyag számára. A 460 literes tárolókapacitású tank hozzávetőlegesen 600 kilométer megtételére elég, de egy kiegészítő tartály segítségével a jármű hatótávolsága akár 1100 kilométerre is növelhető.
A társaság tapasztalatai szerint az alternatív üzemanyaggal hajtott kamionok közel 30 százalékos költségmegtakarítást eredményeznek. A gázüzemű járműveket előszeretettel választják a városi hatóságok. A helyileg – például szemétfeldolgozókban vagy szennyvíztisztítókban – előállított biogáz kiváló károsanyag-kibocsátási tulajdonságokkal rendelkezik, minimum 70%-kal csökkenthető a széndioxid-szennyezés.
Csökkenő forgalom
Tavaly a Scania 71 945 tehergépjárműre és autóbuszra kapott megrendelést, 6 százalékkal kevesebbre, mint 2011-ben. Az év folyamán 67 401 járművet értékesített, 16 százalékkal kevesebbet, mint az előző évben. Nehéz-tehergépjárműből a Scania 61 51 példányt adott el 2012-ben, 15 százalékkal kevesebbet, mint az azt megelőző esztendőben. A svéd nehéztehergépjármű-gyártó vállalat tavaly 9 százalékkal alacsonyabb értékesítési eredményt ért el, 33 százalékkal kisebbet a 2011-esnél.