1963-ban, éppen ötven éve fejezték be az S6 gyártását, mely a Setra harmadik legsikeresebb típusa volt. A modell kiemelkedő szerepet játszott az ulmi gyártó ismertté válásában – az első példányt  Genovában  mutatták be 1955-ben. A 6,7 méter hosszú, 2,25 méter széles, 24 személyes távolsági autóbusz később több későbbi Setra-gyártmány alapja lett. A járműből összesen 1172 darabot adtak el, melyekből számos példány maradt fenn jó állapotban, amelyekkel az év közben megrendezendő nosztalgiabuszos találkozókon is gyakran lehet találkozni.

Korabeli fotó az S6-ról, melynek gyártása éppen ötven évvel ezelőtt ért véget

Korabeli fotó az S6-ról, melynek gyártása éppen ötven évvel ezelőtt ért véget

Korabeli fotó az S6-ról, melynek gyártása éppen ötven évvel ezelőtt ért véget

A jármű műszaki felszereltségében számos, korához képest modern megoldás található: ilyen a kettős lengőkarokkal szerelt független kerékfelfüggesztés, illetve a teleszkópos lengéscsillapítókkal és gumirugókkal ellátott futómű, továbbá a kormányoszlophoz épített sebességváltó. Az S6-ot Henschel 517 D 4K típusú négyhengeres dízelmotorral gyártották, melyet kezdetben 85 lóerős változatban, majd később 100 lovas verzióban készítettek.
Az első Setra S6 az 1955-ös genovai kiállításon

Az első Setra S6 az 1955-ös genovai kiállításon

A típusból összesen öt darab lesz látható – a Rast-Resisen, a Schanner, a Kronberger és a Fischer  színeiben – a stuttgarti rendezvényen. A korhű fényezésben és eredeti állapotában kiállított S6-oskat később Neu-Ulmban is bemutatják majd.  A ‘Retro Classics’ az egyik legrangosabb kiállítás a nosztalgiajárművek számára, melyet jól érzékeltet, hogy tavaly több mint 65 ezren látogattak el Stuttgarttba. Idén március 7. és 10. között tekinthetik meg az érdeklődök a nosztalgiabuszokat.