Az állami kézben lévő metrórendszer a világ második legsűrűbben használt földalatti vasúthálózata, melyet egy átlagos hétköznapon 9 millió utas vesz igénybe. A hálózat teljes hosszúsága közel 300 kilométer, melyen 182 állomás található. A vonalakon összesen 4500 kocsi közlekedik, amelyek átlagos sebessége 42 km/óra. Ezek a számok jól érzékeltetik, mit is jelent a metrórendszer kapacitásának egyharmadával való bővítése a 10,5 millió lakosú orosz főváros számára.

A moszkvai metróvonalak rendkívül túlterheltek, ezért döntött a városvezetés a meglévő szakaszok kiegészítésével. A nagyjából 150 kilométernyi pályaszakasz építése gyógyír lehet a rendszer kapacitásbeli problémáinak megoldására, azonban az alagutak kiásásakor több száz tonna földet kell elszállítania a kivitelezőnek. Az építkezés során az egyik legnehezebb feladat az új körvonal megépítése, amely a már jelenleg üzemelő gyorsvonal tehermentesítése céljából készülne el.

Az alagútásás során kitermelt föld elszállításában a Scania P 380-asok segítenek

A metrórendszer bővítése során 150 kilométerrel bővítik a már meglévő hálózatot

A metrórendszer bővítése során 150 kilométerrel bővítik a már meglévő hálózatot

Az elmúlt évek folyamán az Engeocom számos járműgyártóval dolgozott már együtt, a svédekkel azonban még nem. A jelenlegi projekt megkezdése előtt átfogó piackutatást végeztek, ezt követően esett a választás a 380 lóerős motorral szerelt P 380-as billenő platós kamionokra.
 
‘Az építkezésen az eredmények időben és megfelelő minőségben történő eléréséhez megbízható berendezésekre és gépekre van szükségünk. Kiemelt figyelmet fordítunk a gyártási előírásokra és a munkahelyi biztonságra.‘ – jelentette ki Otari Alekszandrovics Geperidzsij az Engeocom gyártásért felelős igazgatóhelyettese.