Az autóbuszt 1980 év végén gyártották, a BKV pedig 1981. január 14-én vette állományba GE 06-71-es forgalmi rendszámmal. A szép kort megélt ráncajtós Ikarus 260-as nagyjából tíz évet szolgált a fővárosi tömegközlekedésben, majd ezt követően leselejtezték. Az ilyen idős járművek továbbadása a BKV-nál akkoriban bevett gyakorlat volt. A járművet azonban nem bontották szét, hanem egy kísérlet céljából felújították és ismét forgalomba állították.
Kísérleti üzem
Az Ikarus 260-ason azonban több változtatást is végrehajtottak. Mivel a rendszerváltás idején előtérbe kerülő környezetvédelmi szempontoknak már nem felelt meg a D2156HMU Rába-motor, ezért a BKV kísérleti üzeme számos megoldást kipróbált a motor teljesítményének fokozása, illetve károsanyag-kibocsátásának csökkentése érdekében.
A járműszekrény bal hátsó sarkában, egyfajta kéményt alakítottak ki azzal a céllal, hogy vizsgálják a magasan a levegőbe kerülő égéstermékek ülepedését és áramlását. A felújítás során emellett a műszerfalba – a korábbi úgynevezett ‘csöcsgombok’ helyett – billenő kapcsolókat szereltek. Az ajtók fölött, a későbbi gyártású kocsik mintájára piros indításjelző lámpákat helyeztek el. Korábban ugyanis csak hangjelzés figyelmeztetett az ajtók záródására.
A kísérlet 1996-ban lezárult, ekkor a kipufogórendszert visszaalakították aszfalt közelivé, de nem a gyári kialakítás szerinti hátsó-, hanem a második tengely előtti, bal oldali kivezetéssel. A megszerzett tapasztalatokat az alacsonypadlós Ikarusok tervezése során is felhasználták.
Az autóbusz szinte mindvégig Cinkota garázshoz tartozott. Igaz a ’90-es évek közepén az azóta már bezárt belvárosi Récsei-garázsban is megfordult, továbbá fél évet Dél-Pesten is eltöltött. 2000-ben egy rövid időre másodjára is törölték az állományból, de végül az Ikarus 412-esek késedelmes szállítása miatt szeptemberben ismét forgalomba állították, így megkapta harmadik rendszámát, a BPO-103-at.
Ez volt az első autóbusz a BKV flottájában, amely elérte a 20 éves kort, ennek alkalmából kis ünnepség keretében a busz oldalára ‘Napsütésben, hóban, sárban, 20 éve állok az utasok szolgálatában’ – hirdetés került. Harmadjára és – egyben utoljára – 2001. szeptember 9-én törölték a forgalmi állományból.
Selejtezése után a Hofherr Albert utcai, régi buszgarázs udvarára állították be, ahol a szabad ég alatti tárolás következtében állapota fokozatosan romlott. Idén februárban a BKV átszállította az autóbuszt a kelenföldi garázsba, ahol a BKK vezérigazgatójának kezdeményezésére megkezdték a jármű nosztalgia célú renoválását. Az elképzelések szerint az autóbuszt eredeti, gyári állapotára újítják föl, s várhatóan idén májusban mutatkozik be az utazóközönségnek
Forrás: BKK