A Kravtex-Kühne csoport új autóbusza – a gyártó tájékoztatása szerint – 1 tonnával lett könnyebb, mint a hagyományos alacsonypadlós buszok, ennek köszönhetően 10-15 százalék üzemanyag megtakarítására képes. A vázszerkezet mosonmagyaróvári Kühnében, az automataváltó az Allison szentgotthárdi gyárában, a futóművek pedig a Rábában készültek.
Az Econell City egy LE-kivitelű, azaz alacsony belépésű konstrukció, amely a második ajtóig alacsonypadlós, hátul pedig normál padlószintű. A Credo honlapján olvasható hír szerint ez a városi buszok szegmenségben újszerű megoldás, holott már több évtizede gyártanak ilyen kialakítású járműveket. Az alacsony belépésű buszokkal kapcsolatban a leggyakrabban felhozott ellenérv az, hogy az emelt padlószint miatt nehézkesebb a közlekedés az utastérben, továbbá a hátsó ajtóknál lassabb az utasáramlás.
A Credo visszatért a 19,5 colos kerekhez és a LE-kialakításhoz
A Credo visszatért a 19,5 colos kerekhez és a LE-kialakításhoz
Fotó megosztása:
Az alacsony belépésű konstrukció miatt az utastérben több dobogó is található
Az alacsony belépésű konstrukció miatt az utastérben több dobogó is található
Fotó megosztása:
Nem a véletlen műve a BKK színezés
Nem a véletlen műve a BKK színezés
Fotó megosztása:
Az utastérben több kamera is található, melyek képeit a buszsofőr egy kis monitoron láthatja
Az utastérben több kamera is található, melyek képeit a buszsofőr egy kis monitoron láthatja
Fotó megosztása:
Az alacsony belépésű konstrukció miatt az utastérben több dobogó is található
Az Econell City tervezésénél a Credo visszatért a hagyományos kiskerekű, 19,5 colos megoldáshoz. A fejlesztés során kihívást jelentett, hogy a konstrukció ne befolyásolja az utastér használhatóságát. Ennek érdekében alacsony magasságú belső lépcsőket alakítottak ki. A busz számos hazai beszállító bevonásával készült el, így árarányos magyar értékhányada mintegy 85 százalékot tesz ki.
Az autóbuszban nagy teljesítményű, hűtő-fűtő klíma, TFT monitoron alapuló, belső audio-vizuális utastájékoztatás, illetve a négykamerás megfigyelő rendszer, tolatókamera és ajtónkénti elektronikus jegykezelő, vezeték nélküli internet egyaránt megtalálható.
A Credo visszatért a 19,5 colos kerekhez és a LE-kialakításhoz
2007 óta ez lesz a nyolcadik Credo tesztbusz, amelyet a gyártó a Budapesti Közlekedési Zrt. rendelkezésére bocsát. A győriek bíznak abban, hogy ezúttal megrendelés is követi a busztesztet, ugyanis a Kravtex-Kühne csoport ezzel a típussal pályázik az agglomerációs buszok beszerzésére egyszer már kiírt, majd visszavont tenderre. A Credo tájékoztatása szerint a típus esélyeit tovább növeli, hogy versenytársainál minimum 15 százalékkal kedvezőbb a vételára.
Nem a véletlen műve a BKK színezés
A legújabb budapesti színtervnek megfelelő, égszínkék buszt az okostelefonnal rendelkező utasok interaktív módon tesztelhetik: az utastérben található QR-kódot beolvasva egy kérdőívet tölthetnek ki, így már utazás közben értékelhetik a járművet. Az észrevételek akár már az első, szériagyártású Econell City-n is visszaköszönhetnek. Az új autóbusz várhatóan tavasszal próbálhatja ki az utazóközönség.