A svéd és a német gyártó között létrejött együttműködés a Siemens járművek meghajtására vonatkozó technológiában és a Scania teherautók, illetve autóbuszok hajtásláncának villamosításában szerzett tapasztalatainak ötvözését fogalja magában. A partnerségnek köszönhetően Svédország lehet a világ első olyan országa, ahol napi szinten használják az elektromosan hajtott teherautókat, illetve villamosított utakat.
A Scania már jó ideje foglalkozik a tehergépjárművek és buszok hajtáslánca villamosításának lehetőségével. Ezért jött kapóra a Siemens technológiája, melynek lényege, hogy a járművek a tetőre szerelt áramszedő segítségével, a felsővezetékről kapják az áramot. A két vállalat közös fejlesztése egy elektromosan meghajtott kamion lesz.
„A partnerségnek köszönhetően a villamosított közúti szakaszok gyorsan valósággá válhatnak” – mondta Henrik Henriksson, a Scania értékesítésért és marketingért felelős alelnöke. „A villamosítás által realizálható üzemanyag-megtakarítás mértéke nagyon jelentős, és ez a projekt lehet az alapköve a fosszilis üzemanyag felhasználása nélküli közúti fuvarozásnak.”
Az elektromos járművek kifejlesztése jelentős lépés lehet a fenntarthatóbb fuvarozási rendszerekre történő átállásban. A Scania hibrid hajtáslánc-technológiáját ki lehet egészíteni légvezetéken keresztüli elektromos átvitellel (áramvezetés) vagy az úttestből felvett elektromos meghajtással (indukció), így a jármű teljes mértékben elektromos meghajtású lesz a villamosított útszakaszokon. Ennek megvalósítása jelenleg azonban kísérleti szakaszban van.