A ‘ContiVanContact 100’ elnevezésű új abroncstípust nagy terhelés esetén, továbbá rossz minőségű utakra ajánlja a német gumigyártó. A futófelületi árkok speciális, úgynevezett ‘kőkilökő’ felépítése segíthet elkerülni a beszoruló kavicsok által okozott sérüléseket. Mindamellett az abroncs a korábbinál jobb vágás- és mállásállósággal rendelkezik, az egyedi védőcsík pedig védelmet biztosíthat a járdaszegélyek által okozott sérülésekkel szemben.

Az új abroncs 14 méretben – 14 és 16 col közötti keréktárcsa-átmérővel – legfeljebb 115-ös terhelési indexel (kerekenként 1.215 kg terhelés) vásárolható meg. Ugyanakkor a gyártó az Európán kívüli piacok viszontagságos időjárási körülményeihez és szilárd burkolat nélküli útjaihoz kifejlesztett változatok bemutatását is tervezi.

A ContiVanContact 100 úgynevezett  kőkilökő felülettel rendelkezik

A ContiVanContact 100 úgynevezett  kőkilökő felülettel rendelkezik

A ContiVanContact 100 úgynevezett kőkilökő felülettel rendelkezik

A ContiVanContact 200 egy kifejezetten a nyugat- és közép-európai fuvarozók használati szokásainak figyelembevételével tervezett abroncs. A gyártó tájékoztatása szerint az új fejlesztés előnye, hogy a futófelület közepén elhelyezett lamellák és mintázati árkoknak köszönhetően az abroncs heves esőzés esetén is rövid fékutat és precíz irányíthatóságot biztosít. Az új gumiabroncs változat jelenleg 10 különböző méretben – 15 és 16 colos keréktárcsa-átmérővel – maximum 210 km/h sebességhatárig jóváhagyott kivitelben vásárolható meg a viszonteladóknál.

A német gyártó előrejelzései szerint jelentős növekedés várható a 16 colos kisáruszállító gumiabroncsok piacán, mely 2009 óta 6 százalékos bővülést ért el. Ez a szegmens jelenleg a transzporter-abroncsok teljes piacának 53 százalékát adja, ugyanakkor a kisebb, 14-15 colos gumiabroncsok kereslete visszaszorulóban van. A Continental prognózisa 2016-ra évi 10 millió darab 16 colos transzporter-abroncs értékesítését valószínűsíti.