A jármű rozsdamentes acélszerkezete már elkészült, a gyártási folyamat következő állomásaként megkezdődik a kocsitest burkolása, melyet követően a trolibusz elnyeri végleges formáját. A teljes hosszában alacsonypadlós Ikarus-Škoda utastere és vezetőfülkéje légkondicionált lesz. A jármű szükség esetén hét kilométert képes megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A hazai gyártású autóbuszok 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek, és 124 utas szállítására alkalmasak. A szegediek szavazása alapján az új buszok színe piros lesz.

A szegedi önkormányzat 2011 januárjában tizenhárom darab trolibuszt rendelt a Tisza-parti város tömegközlekedés fejlesztési projekt részeként, melyhez uniós támogatást is igényelt. Ezzel a megrendeléssel a város valóban támogatja a hazai buszgyártó ipart, hiszen az elmúlt három évben érvényes buszbeszerzési moratórium miatt ez a hazai buszgyártók első hazai megrendelése. Igaz, Szeged a trolibuszokat a tendernyertes Ikarus?Skoda Konzorciumtól rendkívül magas, egyenként 800 ezer eurós (228 millió forintos) áron vásárolta.

Az új flotta prototípusa a tervek szerint 2013 augusztusában érkezik meg a Szegedre, ahol a kötelező vizsgák után várhatóan a 10-es trolibuszvonalon áll majd forgalomba. 2013 augusztusát követően a flotta többi 12 járművét egy év alatt folyamatosan szállítja le a magyar-cseh gyártó konzorcium. A cégtársulás tagja a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s. A város egyébként a róla elnevezett sörfajtáról is híres, melyet a ‘pilsen’-ként ismerhetünk.

Forrás: MTI