A Daimler jelentős erőforrásokat mozgat meg a jövő évi Euro 6-os átállásra. Ennek érdekében idén minden modelljét frissíti a legszigorúbb környezetvédelmi előírások teljesítése végett. A tervek szerint 2013 őszére az összes haszonjármű műszaki felszereltsége eleget tesz a jövőre életbe lépő Euro-6-os normáknak.

A németek a Mercedes három típusát, a Zetrost, az Econicot és az Unimogot vitték el Lappföld fővárosába, a finnországi Rovaniemibe. Veszprém és Ajka testvértelepülése nemzetközi egyetemi város, továbbá sport- és kulturális központ, illetve Finnország 13. legnagyobb települése. A járműveket a szokásos teszteknek vetették alá a jégbordás, havas útvonalakon. Mindhárom típus elé egységes követelményeket támasztottak, melyek közül az egyik legfontosabb szempont volt, hogy az akár -30 Celsius fokos hidegben ugyanazt a komfortot és kezelhetőséget kellett produkálniuk, mint átlagos körülmények között.

A haszonjárművekben már a legújabb, 2013 őszén bemutatkozó Mercedes-Benz Blue Tec 6-os motorok találhatók, melyek eleget tesznek az Euro-6-os normáknak. Az új erőforrásoknak első ízben kellett megfelelni a sarkköri hideg viszontagságainak. A próbafutások során a járművekben több mérőberendezés legalább 300 féle szempont szerint gyűjtötte az adatokat.

A tesztjárművekben új Mercedes-Benz Blue Tec 6 motorok találhatók

A tesztjárművekben új Mercedes-Benz Blue Tec 6 motorok találhatók

A tesztjárművekben új Mercedes-Benz Blue Tec 6 motorok találhatók

A gyártó egyik fő elvárása volt, hogy a károsanyag-kibocsátási normák teljesítéséhez szükséges berendezések – az AdBlue-adagoló, a SCR rendszer és a részecskeszűrő – hibamentesen működjenek. A járművek fogyasztása is kritikus szempont a tesztek során, a hidegben ugyanis több gázolajat használnak fel. A megnövekedett üzemanyag-felhasználást azonban uralnia kell a járműveknek, ugyanis magas fogyasztás esetén már nem teljesülhetnek az Euro 6-os szabvány kívánalmai.

A Daimler szakemberei a finnországi teszteket várhatóan a spanyolországi Sierra Nevadában folytatják július-augusztusban. A mediterrán éghajlatú országban a teherautóknak a száraz klímával, a gyakran 45 Celsius fok feletti hőmérséklettel, a 2500 méteres tengerszint feletti magassággal, továbbá az erős napsütéssel kell felvenni a harcot.